کدخبر: 18270

سهام عدالت | سهام عدالت 1401 | سود سهام عدالت دی 1401

سود سهام عدالت جدید برای دی ماه تعیین شد | واریزی سود سهام عالت دی ماه برای جاماندگان آذر ماه

سهام عدالت دی ماه 1401 تعیین تکلیف شد.

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت:بازگشایی نماد‌های معاملاتی سهام عدالت منوط به اخذ استعلام از مراجع ذی صلاح خواهد بود.

جعفری گفت: با عنایت به ابهامات مندرج در آیین نامه آزاد سازی سهام عدالت مصوب شورای عالی بورس و لزوم اخذ استعلام از مراجع ذی صلاح نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت تعلیق شد.

او می‌گوید: بازگشایی نماد‌های معاملاتی سهام عدالت منوط به اخذ استعلام از مراجع ذی صلاح و درصورت لزوم اصلاح آیین نامه آزاد سازی سهام عدالت خواهد بود.

گفتنی است بر اساس اطلاعیه منتشر شده بر روی سامانه کدال تعلیق شرکت های استانی سهام عدالت تمدید شد در این اطلاعیه آماده به سبب عدم رفع ابهامات موجود این تعلیق برای چهار ماه دیگر یعنی تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دار خواهد بود. اقدامات مربوط به تعیین تکلیف سهام متوفیان در حال انجام است، اما زمان دقیق اجرای آن هنوز مشخص نیست.

حمیدرضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس به ایرنا گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که در نخستین روزهای مهرماه برگزار شد، مصوبه تعیین تکلیف متوفیان سهام صادر شد. وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند.

دانش کاظمی به معضل موجود در زمینه سهام متوفیان تاکید کرد و ادامه داد: فرآیند سهام عدالت متوفیان از سال‌ها قبل بلاتکلیف مانده و مشکل اصلی این است که حتی شاید وراث هم فوت کرده باشند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: اینکه چگونه بتوان سهام عدالت و سود این سهام را به دست وارث اصلی برسانیم، خود دارای یک فرآیند حقوقی است که باید آنها را طی کنیم.

با توجه به نزدیک شدن برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، ابهاماتی در زمینه مشارکت مشمولان سهام عدالت که در ۲ سال گذشته روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، ایجاد شده و تاکنون اطلاعات کافی نسبت به جزییات حضور این افراد در مجامع عمومی سالیانه اعلام نشده بود.

سهام عدالت

طبق قانون، مشمولان سهام عدالت مستقیم قادر به حضور در مجامع سالیانه هستند، اما مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت که مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار کرده‌اند، از این حق مغفول مانده‌اند.

در این زمینه «پیمان حدادی» امروز (چهارشنبه) با ارائه جزییاتی از حضور مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع، اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع، یکی از موضوعات بسیار مهم در موضوع سهام عدالت؛ حضور نماینده مشمولان  سهام عدالت است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی بورس کارگروهی از نماینده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت و نیز اعضای حقیقی شورای عالی بورس، نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تشکیل خواهد شد که این کارگروه برای حضور در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر نماینده انتخاب خواهد کرد.

حدادی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو ابلاغیه به شرکت‌های سرمایه‌پذیر، فقط افرادی می‌توانند به عنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع شرکت‌ها حضور داشته باشند که دارای معرفی‌نامه رسمی از کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت باشند و از حضور سایر افراد بعنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجمع در شرکت‌ها باید ممانعت بعمل آید.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر شرکت‌ها خطایی را در این زمینه انجام دهند، طبق مقررات و هماهنگی صورت گرفته با مدیریت نظارت بر ناشران با این شرکت‌ها برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

پیمان حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد ادعای یکی از اعضای سابق کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت در مورد عدم معرفی نمایندگان شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد در کارگروه سهام عدالت، گفت: این افراد در اسفند ماه سال گذشته از طرف وزیر اقتصاد معرفی شده‌اند و کارگروه تشکیل شده و به کار خود ادامه می‌دهد، از آذرماه سال گذشته تا کنون 6 جلسه برگزار شده و بخشی از آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت اصلاح و حذف یا اضافه شده است.

واریز سود سهاموی گفت: کارگروه سه نفره متشکل از نماینده کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، نماینده شورای عالی بورس و نماینده وزیر اقتصاد یک کارگروه سه نفره تشکیل می‌دهند که امور مربوط به سهام عدالت و اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت توسط آنها اجرا می‌شود و پیشنهاد این کارگروه به شورای عالی بورس برای تصویب ارائه می‌شود.

نماینده ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت:‌ در دوم اسفند سال گذشته اعضای هیأت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تغییر کرده‌اند و نفرات جدید اعضای کانون به سازمان بورس برای بررسی صلاحیت اعلام شدند که هنوز نتیجه اعلام نشده و افراد جدید در حال معرفی و بررسی صلاحیت هستند.

حدادی در مورد واریز سود 13 شرکت غیربورسی در پرتفوی سهام عدالت افزود: سود شرکت‌های غیربورسی در حال بررسی است که چقدر از سود این شرکت‌ها از طرف سازمان خصوصی‌سازی دریافت شده و اگر ارقام آن قابل توجه باشد، مانند سودهای شرکت‌های بورسی سهام عدالت از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تجمیع شده و پول آن به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود. البته هنوز شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است و پول‌های جمع‌آوری شده از شرکت‌های غیربورسی اعداد قابل توجهی نیست.

ارسال نظر: