کدخبر: 2637

هواشناسی/ آب و هوا/ باران و سیل

هواشناسی / سیلاب و باران برای این مناطق در راه است

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد تا آخر هفته در 13 استان شاهد بارش باران و وزش باد شدید خواهیم بود.

 سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، و وزش باد شدید در ۱۳ استان تا آخر هفته نسبت به وقوع سیلاب و برخورد صاعقه در ۸ استان هشدار صادر کرد.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد تا آخر هفته در 13 استان شاهد بارش باران و وزش باد شدید خواهیم بود. هواشناسی همچنین نسبت به وقوع سیلاب و برخورد صاعقه در 8 استان هشدار داد. هواشناسی برای امروز هم در برخی استان های کشور رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی کرده است. هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی مناطق کشور وزش باد شدید موقتی پیش بینی کرده است. پیش بینی کامل هواشناسی در روزهای آینده را در ادامه مطالعه کنید.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های مازندران، شمال آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان،‌ هرمزگان، فارس، ارتفاعات استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، سمنان،‌ البرز و تهران به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

دوشنبه و سه شنبه در برخی مناطق استان‌های مازندران،‌ گیلان، شمال آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان،‌ هرمزگان،‌ شرق فارس،‌ ارتفاعات استان‌های قزوین، سمنان،‌ البرز و تهران افزایش ابر، رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، هرمزگان و جنوب کرمان و پنجشنبه در ارتفاعات مازندران بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

امروز در جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، قم، جنوب تهران، روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه نیز در شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی درساعات بعدازظهرواوایل شب

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

یکشنبه 1400/05/31 : شمال و شرق و غرب هرمزگان، غرب و جنوب کرمان، شرق و جنوب فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات در استانهای سمنان، مازندران، غرب گلستان.

دوشنبه 1400/06/01 : شرق آذربایجان شرقی، شمال و شرق و غرب هرمزگان، غرب و جنوب کرمان، شرق و جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات در استان‌های مازندران، سمنان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و وقوع سیلاب محلی و نقطه ای، احتمال افزایش آب روخانه‌ها ،احتمال ریزش سنگ درمحورهای کوهستانی، وزش تند باد موقت و برخورد صاعقه.

توصیه: احتیاط درتردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو بویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع.

ارسال نظر: