کدخبر: 4786

طرح رتبه بندی معلمان را تصویب شد؟

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت در شش ماهه دوم سال کمبود منابع داشته باشد، قطعاً باید در متمم و اصلاحیه بودجه ای، منابع طرح رتبه بندی معلمان را از محلی تامین کند

 

محسن زنگنه با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان در مجلس اظهار داشت: هم مجلس و هم دولت برای پرداختن به این طرح اتفاق نظر دارند منتها مسئله‌ای که وجود دارد بحث تامین بودجه این طرح هست.

 وی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: ایشان در این جلسه نگرانی خود را از طرحی که در حال حاضر در داخل صحن است ابراز کردند، به این جهت که طرحی که در داخل صحن مجلس وجود دارد هم شمولیتش نسبت به کارمندان آموزش و پرورش افزایش پیدا می‌کند و هم پیشنهاداتی ممکن است در صحن به این طرح اضافه شود که همگی اینها بار مالی خواهد داشت.

زنگنه تصریح کرد: در توافقی که دولت و مجلس در این رابطه انجام دادند مقرر شد تا دولت سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان در طول سال برای این طرح هزینه کند و همچنین مقرر شد کمیسیون هم بر اساس همین میزان ۲۵ هزار میلیارد، طرح را اصلاح کند و مجدداً به صحن علنی  بیاورد اینکه این مبلغ قرار است از کجا تامین شود خب وقتی که قانون مصوب شود و دولت هم قبول کند، شورای نگهبان هم قطعا این موَضوع را تصویب و تایید می کند لذا آن وقت دولت  این موضوع را هم باید به عنوان یک هزینه جاری از همان محل هایی که سایر هزینه هایش را جبران می کند، تامین کند.

وی بیان داشت: با این حال اگر دولت در شش ماهه دوم سال کمبود منابع داشته باشد قطعاً باید در متمم و اصلاحیه بودجه ای که به مجلس اعلام می کند، منابع طرح رتبه بندی معلمان را از طریق اوراق و یا هر منبع دیگری تامین کند.

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا منابع طرح رتبه بندی معلمان در حال حاضر مشخص هست و یا خیر؟ اظهار داشت : خیر. ما در این طرح به هیچ عنوان به منابع اشاره نکردیم و تنها دولت را مکلف کردیم تا از محل منابع خودش، هر ساله در بودجه این موضوع را هم به‌عنوان یک هزینه جاری تأمین منابع کند اما اینکه ما مثلا بیاییم و بگوییم که یک درصد از فروش نفت و یا یک درصد از ارزش افزوده به این مسئله اختصاص پیدا کند، اینچنین نیست و دولت خودش مکلف است همچون همه طرحهای حقوق و دستمزد منابع آن را تامین کند.

منبع: بازار

ارسال نظر: