کدخبر: 7072

برجام|توافق برجام|هدف برجام

مذاکرات برجام از سرگرفته شد | خبر مهم برای مردم

دور هشتم مذاکرات به دلیل شروع تعطیلات سال نوی میلادی به مدت سه روز متوقف شد تا اینکه دوباره از امروز (سیزدهم دی) قرار است از سر گرفته شود.

دور هشتم مذاکرات لغو تحریم‌ها پس از یک وقفه سه روزه امروز از سرگرفته می‌شود.

دور هشتم مذاکرات به دلیل شروع تعطیلات سال نوی میلادی به مدت سه روز متوقف شد تا اینکه دوباره از امروز (سیزدهم دی) قرار است از سر گرفته شود؛ حال باید منتظر ماند و دید که رایزنی‌ها برای حصول توافق به کجا ختم خواهد شد؟

آن طور که ایرنا گزارش داده، در مدت چند روزه مذاکرات، گفتگوهای فشرده‌ای در سطح رؤسای هیئت‌ها و کارشناسان گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای برگزار شد.

میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه با انتشار پیامی در توئیتر درباره این جلسه نوشت: همه شرکت کنندگان در جلسه امشب، «با خوشنودی روند مثبت و فضای عملی مذاکرات جاری را مورد توجه قرار دادند.»

همچنین علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان پس از پایان مذاکرات وین در راند اول دور هشتم گفت: مذاکرات اخیر در وین پیشرفت‌های خوبی در حوزه رفع تحریم‌هاداشته است.

باقری ادامه داد: در عرصه لغو تحریم‌ها هم به اصطلاح مکاتباتی بین دو طرف انجام گرفت و پیشرفت‌های به نسبت خوبی در این چند روز آغازین دور هشتم مذاکرات صورت گرفت.

سه کشور اروپایی ابتدا زیر بار به روز رسانی پیش‌نویس توافقات نمی‌رفتند اما سرانجام در برابر خواسته‌های ایران عقب‌نشینی کردند و پیش‌نویسی که در حال حاضر مبنای مذاکرات قرار دارد، با مطالبات ایران مطابقت دارد و مذاکره‌کنندگان سرگرم تبیین معیارهایی هستند که ضمانت‌های مورد نظر ایران ارائه شود.

آنطور که بنظر می‌رسد، مذاکرات در مسیری سازنده پیش می‌رود و تمام شرکت‌کنندگان در آن، مصمم به حصول توافق در کوتاهترین زمان هستند.

حالا امروز (دوشنبه) قرار است مذاکره‌کنندگان بار دیگر پس از این وقفه سه روزه به وین بازگردند تا رایزنی‌ها و گفتگوهای فشرده خود را برای لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران ادامه بدهند.

در صورت حصول توافق برای حضور مجدد آمریکا بر سر میز مذاکره، کمیسیون مشترک برجام، این توافق را بررسی کرده و از آمریکا برای حضور در ادامه گفتگوها دعوت به عمل خواهد آورد.

ارسال نظر: