کدخبر: 7354

واکسن کرونا | واکسیناسیون | کرونا

دوز سوم واکسن کرونا برای این افراد ضروریست| جزئیات مهم

توصیه کمیته علمی به هموطنان این است که در اولین فرصت طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، واکسن دز سوم را تزریق کنند.

رییس انستیتوپاستور ایران با تاکید بر خطر امیکرون، تزریق دُز سوم واکسن را ضروری دانست.

٢٨ آذر بود که امیکرون در ایران شناسایی شد و بنا بر آمار ارائه شده از مبتلایان احتمال بروز پیک جدید از این سویه وجود دارد. اما راه حل چیست؟ تزریق دُز سوم واکسن می‌تواند در جلوگیری از بروز این سویه تاثیرگذار باشد؟

آنطور که ایسنا گزارش داده، رییس انستیتوپاستور ایران با تاکید بر خطر امیکرون و ضرورت تزریق دُز سوم واکسن در کشور، گفت: توصیه کمیته علمی به هموطنان این است که در اولین فرصت طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، واکسن دز سوم را تزریق کنند.

علیرضا بیگلری در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، گفت: اولین نکته مهم این است که‌ اکنون یک اصل پذیرفته شده در کشورها این است که بعد از تزریق دو دز، تزریق دُز سوم واکسن حتما تکمیل‌کننده است و احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد و اگر هم ابتلایی اتفاق افتاد، مسلما عوارض بیماری بسیار کمتر خواهد بود.

تزریق واکسن پاستوکووک برای زیر ۱۲ ساله‌ها

واکسن کرونابیگلری درباره وضعیت میزان واکسن‌ها برای تزریق دُز سوم واکسن به کودکان و کفایت آن‌ها، گفت: خوشبختانه هم واکسن‌های وارداتی و هم واکسن‌های تولید داخلی به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

وی درباره واکسن‌های کودکان، گفت: در کشور ما تزریق واکسن کودکان برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال، انجام شده و در حال انجام است. اما برای افراد زیر ۱۲ سال یعنی پنج تا ۱۱ سال هم واکسن پاستوکووک تولید انستیتو پاستور ایران مجوز مصرف را دارد و اصولا این واکسن می‌تواند با تاییدی که از سازمان غذا و دارو دارد، در سن دو تا ۱۸ سال هم علاوه بر بالغین مصرف شود. البته تفاوتش این است که فعلا در بزرگسالان در سه دز تزریق می‌شود اما در کودکان به دو دز اکتفا می‌شود.

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کرونا گفت: با شناسایی ۵٠٠ مورد ابتلا به سویه امیکرون و افزایش سریع بیماری در طول هفته گذشته دو تا سه هفته آینده به احتمال زیاد پیک سویه جدید برسیم.

جماعتی افزود: با افزایش موارد ابتلا به امیکرون در کشور و خطر بروز پیک آن در چند هفته آینده پیشنهاد کمیته علمی کرونا تعویق بازگشایی مدارس و دانشگاه‌هاست.

طبق آمارهای جهانی حدود ۳۰ درصد کودکان گرفتار امیکرون و یک‌سوم آنها در بیمارستان‌ها بستری شدند، برخی کشورها تزریق واکسن در کودکان را با شیوع امیکرون آغاز کرده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت علوم در جلسه فردا ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور مسئولان دانشگاهی در زمینه حضوری شدن آموزش‌ها از ترم آتی در دانشگاه ‌ها، تصمیم گیری خواهد شد.

ارسال نظر: