کدخبر: 7631

استقلال | اخبار استقلال | اخبار ورزشی

ترکیب استقلال لورفت | فرهاد مجیدی گلچین کرد

نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از راه رسید و در این گزارش قرار است تیم منتخب نیمه‌ی نخست این فصل را معرفی کنیم.

 ترکیب منتخب نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با حضور پررنگ بازیکنان و سرمربی استقلال همراه بود. 

نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از راه رسید و در این گزارش قرار است تیم منتخب نیمه‌ی نخست این فصل را معرفی کنیم.

در ترکیب اصلی شاهد حضور نمایندگان ۶ تیم مختلف هستیم که استقلال به عنوان قهرمان نیم‌فصل با پنج بازیکن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. پرسپولیس به همراه سپاهان با ۲ سهمیه رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند و تیم‌های مس رفسنجان، گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان نیز یک بازیکن را در ترکیب اصلی دارند.

استثنائا در ترکیب منتخب نیم‌فصل بازیکنان ذخیره هم حضور دارند. نفراتی که می‌توانستند در ترکیب اصلی نیز جای بگیرند.

دروازه‌بان: سید حسین حسینی (استقلال)

در نیم‌فصل اول شاید هیچ دروازه‌بانی نتوانست عملکردی فوق‌العاده را بر جای بگذارد اما حسینی به واسطه دریافت کم‌ترین گل خورده و مرتکب شدن تنها یک اشتباه عملکردی قابل قبول درون دروازه استقلال داشت. محسن فروزان و حسین پورحمیدی نیز می‌توانستند در این ترکیب حضور داشته باشند.

مدافعان: سیاوش یزدانی(استقلال)، دانیال اسماعیلی‌فر(سپاهان)، گئورگی گولسیانی(سپاهان)، وحید امیری(پرسپولیس)

در خط دفاعی سیاوش یزدانی مهره‌ای غیر قابل جانشین برای فرهاد مجیدی بود. او با قدرت رهبری بالا کمک کرد تا خط دفاعی آبی‌ها به نقطه قوت این تیم تبدیل شود. باید به گئورگی گولسیانی در سپاهان هم اشاره کرد. بازیکن باتجربه‌ای که همچنان با کیفیت بالا به کارش در قلب خط دفاعی طلایی‌پوشان ادامه می‌دهد.

در ترکیب سپاهان نباید نسبت به دانیال اسماعیلی‌فر بی‌توجه بود. او در این فصل آمادگی فوق‌العاده بالایی داشته و چه در فاز تهاجمی و چه تدافعی کمک‌حال نویدکیا بوده است. نهایتا به وحید امیری می‌رسیم. بازیکنی که چند هفته در پست دفاع چپ به بازی گرفته شد و البته بخش قابل توجهی از فصل را در پست‌های دیگر به میدان رفت. با این حال امیری یکی از بهترین‌های نیم‌فصل نخست بود.

هافبک‌ها: کوین یامگا(استقلال)، مهدی ترابی(پرسپولیس)، مهدی مهدی‌پور(استقلال)، سعید صادقی(گل‌گهر سیرجان)

کوین یامگا هر چه به پایان نیم‌فصل نزدیک شدیم توانست برای استقلال بازیکن مهمتری شود. او که با گل کارش را آغاز کرده بود توانست با یک نمایش درخشان دیگر به کارش ادامه دهد. او حالا نه تنها گل می‌زند بلکه هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد. در ترکیب تیم رقیب استقلال یعنی پرسپولیس هم مهدی ترابی به ترکیب منتخب رسید. شاید او فروغ فصول گذشته را نداشته است اما همچنان مهره‌ای موثر است و با پنج پاس گل، بهترین پاس گل‌دهنده لیگ به حساب می‌آید.

مهدی مهدی‌پور دومین هافبک استقلال در ترکیب منتخب است. او در این فصل به اوج بلوغ خود در تیم فرهاد مجیدی رسیده و در میانه میدان عنصری قابل اتکا و تاثیرگذار است. شماره ۹ آبی‌ها یکی از زیباترین گل‌های نیم‌فصل را هم به ثمر رساند. از سعید صادقی هم باید یاد کنیم. بازیکنی که مشخص شد چرا امیر قلعه‌نویی تا این حد بر ماندنش اصرار داشت. او به عنوان یک وینگر و هافبک تهاجمی قابلیت از پیش رو برداشتن هر مدافعی را دارد.

مهاجمان: گادوین منشا(مس رفسنجان)، شیمبا(فولاد)

۶ پنالتی زده اما نمی‌توان او را به عنوان اقای گل نیم‌فصل نخست از ترکیب منتخب کنار بگذاریم. منشا همچنان در فوتبال ایران گل می‌زند و به رقبا رحم نمی‌کند. در کنار او مجید علیاری نیز می‌توانست به عنوان مهاجم در این ترکیب جای داشته باشد. دیگر مهاجم باتجربه خارجی لیگ برتر لوسیانو پریرا است. او در خط آتش فولاد همچنان بزرگی می‌کند. خلاصه عملکرد او همان چیزی بود که در هفته آخر دیدیم؛ هم گل زد و هم پاس گل داد.

سرمربی: فرهاد مجیدی (استقلال)

در چند هفته به نحوه بازی تیمش ایراد گرفته شد اما فرهاد مجیدی توانست با شایستگی استقلال را به قهرمانی نیم‌فصل اول برساند. آبی‌ها در چند فصل اخیر همیشه در نیم‌فصل نخست امتیازهای مهمی را از دست می‌دادند اما این بار چنین ماجرایی به وجود نیامد. آنها با انبوهی از رکورد به عنوان تیم نخست نیمه‌ی ابتدایی لیگ بیست و یکم را پشت سر گذاشتند.

بازیکنان ذخیره:

محسن فروزان(گل گهر سیرجان)، رامتین سلیمان‌زاده(آلومینیوم اراک)، میلاد زکی‌پور(گل‌گهر سیرجان)، فرشاد احمدزاده(سپاهان اصفهان)، علیرضا کوشکی(پیکان تهران)، مجید علیاری(مس رفسنجان)، محسن آذرباد(مس رفسنجان)، اسماعیل شریفات(آلومینیوم اراک)، امید عالیشاه(پرسپولیس)، میلاد سرلک(پرسپولیس)، امیرحسین حسین‌زاده(استقلال)، کریم اسلامی(نساجی مازندران)، پیمان بابایی(تراکتور).

ارسال نظر: