کدخبر: 7970

اخبار سیاسی | خبر سیاسی | خبر سیاسی روز

رئیس جمهور استیضاح می شود | گناه آقای رئیس جمهور چیست؟

جیمی رویش (Jaime Reusche)، تحلیلگر مودی، به بلومبرگ گفت که مشخصات مالی السالوادور میتواند بدتر از این شود.

نوریل روبینی برنده جایزه نوبل مدعی شد که رئیس جمهور السالوادور به دلیل «ورشکستگی» کشورش که با خرید بیت کوین توسط او اتفاق افتاده است، مستحق استیضاح است.

به نقل از آکادمی هلاکوئی، در اوایل این ماه، شرکت خدمات مالی مودی، رتبه اعتباری السالوادور را به دلیل نگرانی از اینکه وجود بیت کوین در خزانه این کشور و برای جلوگیری از تضمین یک وام درخواستی 1.3 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول (IMF) کاهش داده است.

جیمی رویش (Jaime Reusche)، تحلیلگر مودی، به بلومبرگ گفت که مشخصات مالی السالوادور میتواند بدتر از این شود. زمانی که دولت قرار گرفتن در معرض بیت کوین را افزایش دهد. اگر بسیار بیشتر شود، این نشان دهنده خطر بزرگتری برای ظرفیت بازپرداخت و مشخصات مالی این کشور است.

Screenshot 2022 01 24 at 11 02 04 2412 webp WEBP Image 800 × 500 pixels - نوریل روبینی می گوید رئیس جمهور السالوادور باید به خاطر خرید بیت کوین استیضاح شود

السالوادور دارای اوراق قرضه دلاری به ارزش 800 میلیون دلار است که سررسید آن ها در ژانویه 2023 (دی 1401) است. به دلیل مشکلات بدهی و نامطمئن بودن پیرامون بیت کوین، بازدهی این اوراق در اوایل این ماه به 34 درصد افزایش یافته است. در سال 2021، آن ها بدترین عملکرد را در کل جهان نشان دادند.

السالوادور که گرفتار بزرگ ترین بدهی‌های دولتی در سراسر جهان است، اکنون قصد دارد با مشارکت توسعه‌دهنده بلاکچین Blockstream و iFinex، شرکت مادر Tether و Bitfinex، “اوراق‌های آتشفشانی” با بیت‌کوین منتشر کند. بخشی از وجوه جمع آوری شده برای ساخت یک منطقه به نام “شهر بیت کوین” استفاده خواهد شد.

همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، ابوکیله طی یک ریزش چشمگیر بیت کوین که در روز شنبه انجام شد، با واکنش شدید مواجه شده است. تخمین زده می شود که “جوان ترین دیکتاتور” با خرید بیت کوین با بودجه خزانه داری کشور بیش از 20 میلیون دلار ضرر کرده است. با این حال، “رئیس جمهور السالوادور” به رغم مخالفت‌ها، به خرید بیت کوین خود ادامه می دهد.

ارسال نظر: