کدخبر: 8974

کرونا | آمار کرونا | ویروس کرونا

کرونا نفس گیر شد| آمار کرونا 6 برابر شد

آمار ابتلا به کرونا در ایران در روزهای اخیر مسیر صعودی را به ثبت رسانده است.

سهم بستری ها از ابتلای روزانه به کرونا سیری صعودی به خود گرفته و رشد روزانه بیماران بدحال در حال افزایش است. رشد آمارهای نگران کننده در این بیماری سرانجام تعداد فوتی ها را در 27 بهمن ماه به مرز 185 نفر رساند. این بیشترین میزان مرگ و میر روزانه در 4 ماه اخیر بوده است.  آمار ابتلا به کرونا در ایران در روزهای اخیر مسیر صعودی را به ثبت رسانده است. این آمار در موج ششم برخاسته از این ویروس در کشور سرانجام میزان مرگ ومیر در کشور را ارتقا داده و به سطح بی سابقه ای در ماه های اخیر رسانده است.

در شاخص های نگران کننده کرونایی به طور کلی شاخص ابتلا، فوتی و بستری روزانه کرونا در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است. این متغیرها در موج ششم روندی افزایشی داشته اما هنوز با سطوح به ثبت رسیده در موج های قبلی فاصله قابل ملاحظه ای دارد.

در روز 27 بهمن ماه طبق آمار وزارت بهداشت و درمان در ایران 16 هزار و 310 نفر به کرونا مبتلا شده که از این میان 2 هزار و 275 نفر در بیمارستان ها بستری شده اند.نسبت بستری به ابتلا در این روز نشان می دهد تقریبا 14 درصد از مبتلایان کرونایی ایران در روز 27 بهمن ماه در بیمارستان های کشور بستری شده اند.

این سهم از بستری روزانه در یک روز در یک ماه اخیر بی سابقه بوده و روند آماری در آن نشان از مسیر صعودی سهم بستری از ابتلا به این ویروس در کشور را داشته است.به عبارت دیگر این شاخص ممکن است نشان از افزایش میزان خطر ویروس در کشور باشد.  

ارسال نظر: