کدخبر: 9439

فرهاد مجیدی| استقلال| اخبار ورزشی

فرهاد مجیدی رکورد زد| مبارزه جدید فرهاد مجیدی شروع شد

پیش از این رکورد بیشترین تعداد پیروزی متوالی برای استقلال در لیگ برتر با ۶ پیروزی در اختیار استراماچونی بود که این اتفاق در فصل ۹۹-۹۸ برای این تیم افتاده بود.

آبی پوشان تهران صدرنشین بدون شکست این فصل از رقابتهای لیگ برتر امروز در مشهد به دیدار نساجی می‌روند که بیستمین دیدار این تیم در لیگ بیست و یکم است. استقلال در حالی برای این بازی آماده می‌شود که آنها ۶ بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و پیروزی در این بازی می‌تواند برای آنها و سرمربی شان تبدیل به یک رکورد جدید و تازه شود.

پنج هفته بدون پیروزی

پیش از این رکورد بیشترین تعداد پیروزی متوالی برای استقلال در لیگ برتر با ۶ پیروزی در اختیار استراماچونی بود که این اتفاق در فصل ۹۹-۹۸ برای این تیم افتاده بود. آبی پوشان در لیگ نوزدهم در حالی که در ۴ هفته اول نتایج مطلوبی نگرفته بودند و با شکست یک بر صفر مقابل ماشین سازی، دو مساوی با نتایج مشابه یک - یک مقابل فولاد و نفت مسجد سلیمان و شکست یک بر صفر در دربی تنها ۲ امتیاز به دست آورده بودند و در هفته پنجم هم به نتیجه‌ای بهتر از مساوی ۲-۲ مقابل ذوب آهن نرسیدند، از هفته ششم موتور این تیم روشن شد و استارت پیروزی‌های سریالی آنها خورد.

آغاز پیروزی‌های ۶ گانه

آبی پوشان با هدایت استراماچونی ابتدا گل گهر را در روز ۱۲ مهر ۹۸ با گل‌های میلیچ و قایدی برابر تک گل بهنام برزای با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند. آنها سپس یک هفته بعد و در روز ۱۹ مهر ۹۸ در دیداری خارج از خانه سایپا را با ۴ گل عارف غلامی، محمد دانشگر، وریا غفوری و سجاد آقایی در هم کوبیدند.

استقلال سپس در روز ۳ آبان با گل‌های محسن کریمی و مهدی قایدی پارس جنوبی جم را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دادند؛ و در دیدار مربوط به هفته نهم که در روز ۱۰ آبان برگزار شد تراکتور را در تبریز با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب کردند که در این بازی شیخ دیاباته هت تریک کرد و محسن کریمی نیز یک بار گلزنی کرد.

آبی‌های تهران با هدایت استراماچونی در هفته دهم یکی از بهترین نتایج خود را مقابل صنعت نفت گرفتند و این تیم را با ۵ گل دانشگر، قایدی، دیاباته، غفوری و میلیچ در هم کوبیدند تا به پنجمین پیروزی پیاپی خود برسند و بالاخره در هفته یازدهم نساجی را با گل‌های محسن کریمی و مهدی قایدی با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند تا به رکورد ۶ پیروزی متوالی در لیگ برتر دست یابند.

استقلالی‌ها می‌توانستند هفتمین پیروزی پی در پی خود را هم در اصفهان برابر سپاهان جشن بگیرند، اگر امید نورافکن بازیکن پیشین شان در دقیقه ۹۶ برای سپاهان گلزنی نمی‌کرد.

در حالی که در آن بازی برای اولین بار ولسانی مدافع میانی سپاهان در دقیقه ۱۲ دروازه آبی پوشان را باز کرد، مهدی قایدی در دقیقه ۵۷ و شیخ دیاباته در دقیقه ۷۹ برای استقلال گل زدند تا زمینه هفتمین پیروزی پی در پی آنها ساخته شود. اما امید نورافکن در دقیقه ۹۶ برای سپاهان گل زد تا نه تنها تیمش را از یک شکست خانگی نجات دهد، بلکه رشته پیروزی‌های تیم سابقش را نیز قطع کند.

حال و با گذشت بیش از ۲ سال از آن روزهای طلایی استقلال، آنها با فرهاد مجیدی یک بار دیگر به رکورد ۶ پیروزی متوالی در لیگ برتر دست یافته‌اند که این نتایج به ترتیب مقابل مس رفسنجان، نفت مسجد سلیمان، هوادار، ذوب آهن، تراکتور و فجر سپاسی در هفته‌های چهاردهم تا نوزدهم به دست آمده و اگر آنها امروز موفق به شکست دادن نساجی شوند، فرهاد مجیدی با عبور از استراماچونی به تنهایی صاحب رکورد بیشترین تعداد پیروزی در همه ادوار لیگ برتر خواهد شد.

پیش از این نیز منصور پورحیدری و ناصر حجازی توانسته بودند در لیگ قدس با استقلال به عنوان سرمربی صاحب ۶ پیروزی متوالی شوند امروز مجیدی نیز به همین رکورد رسیده است.

رکورد بیشترین تعداد پیروزی متوالی برای استقلال در همه دورانش با ۷ پیروزی متوالی در اختیار زدراکو رایکوف، سرمربی یوگوسلاو و فقید این تیم است که در سال ۵۳ و دومین دوره برگزاری جام تخت جمشید توانست در ۷ بازی پیاپی با آبی پوشان پیروز شود و مجیدی می‌تواند در صورت پیروزی در بازی امروز مقابل نساجی، با رکورد رایکوف برابری کند.

ارسال نظر: