کدخبر: 9827

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

دستگیری اوباش مشهد| این افراد شهر را بهم ریخته بودند

سرهنگ جواد شفیع زاده افزود: اجرای این طرح‌های پلیسی تاکنون منجر به دستگیری صد‌ها نفر سارق خودرو.

مرحله دیگری از طرح ارتقای امنیت محله محور در ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی قضایی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی اجرا شد.مرحله دیگری از طرح ارتقای امنیت محله محور در ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی قضایی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی اجرا شد.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با شرح جزئیات این طرح ضربتی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ده‌ها طرح ضربتی در قالب مبارزه با جرائم خرد و با هدف ارتقای سطح امنیت محله‌ها و معابر مشهد در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفته و از سوی ضابطان قضایی در این مجموعه انتظامی به اجرا درآمده است.

سرهنگ جواد شفیع زاده افزود: اجرای این طرح‌های پلیسی تاکنون منجر به دستگیری صد‌ها نفر سارق خودرو.

سارق خانه، کیف قاپ، کش رو زن، زورگیر به عنف و همچنین متهمان و مجرمان فراری و تحت تعقیب شده است. همچنین در برخی از این عملیات‌ها مجرمانی که به اتهام قتل، کلاهبرداری و ... تحت پیگرد قضایی بوده‌اند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی استان ادامه داد: مرحله دیگری از این طرح هدفمند انتظامی با هماهنگی قضایی و همکاری همه جانبه شهروندان در دو روز گذشته در مناطق مختلف شهر مشهد اجرا شد. در این طرح ضربتی که از صبح دوشنبه شانزدهم اسفند آغاز شد و تا عصر دیروز ادامه داشت کارآگاهان پلیس موفق به دستگیری ۴۵۲ مجرم شدند.

سرهنگ شفیع زاده با اشاره به طرح تحقیقاتی مأموران پلیس درباره این طرح ضربتی، گفت: قبل از اجرای این طرح، مأموران ما با استفاده از گزارش‌های مردمی و نیز دریافت سرنخ‌هایی مبنی بر فعالیت مجرمانه عده‌ای سارق در برخی از مناطق مشهد، این افراد را شناسایی و مخفیگاه آن‌ها را ردزنی کرده بودند.در نهایت نتیجه تحقیقات به دادسرا ارجاع و دستورات قضایی برای دستگیری متهمان شناسایی شده صادر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی بیان کرد: این طرح نیز با هدف دستگیری محکومان متواری، متهمان تحت تعقیب و مبارزه با جرائم خشن و کیف قاپی اجرا شد که مأموران درباره دستگیری مجرمان این پرونده‌ها موفق عمل کردند.

متهمان دستگیرشده در این عملیات دوروزه تاکنون به صد‌ها فقره انواع سرقت از جمله سرقت از خانه، سرقت خودرو، سرقت لوازم و قطعات خودرو، سرقت از فروشگاه‌ها و همچنین به ۲۲ فقره کلاهبرداری و دوازده فقره جعل مدارک و اسناد اعتراف کردند. متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل و با دستور قضایی راهی زندان شدند.

سرهنگ شفیع زاده با بیان اینکه اجرای این گونه طرح‌ها تأثیر مستقیم بر کاهش جرم و افزایش احساس آرامش و امنیت عمومی مردم دارد، تأکید کرد: این آسایش مرهون تلاش شبانه روزی و اقدامات عملیاتی مأموران پلیس در برخورد با قانون شکنان است.رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در پایان به مجرمان هشدار داد: امروز مجریان قانون در پلیس در راستای مقابله و مبارزه با جرم به صورت شبانه روزی در تلاش هستند و در صورت احراز جرم و یا ایجاد ناامنی از سوی افراد سودجو، بدون هیچ گونه مماشات و در چهارچوب قانون با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهند شد.

ارسال نظر: