کدخبر: 9883

روسیه اوکراین را تسخیر کرد| پیشروی نیروهای روسی در اوکراین

نیروهای روسیه همچنان به بمباران شهرهای سراسر اوکراین در بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم ادامه می‌دهند.

با ادامه حمله روسیه به اوکراین در سومین هفته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که کشورش به "لحظه سرنوشت‌ساز استراتژیک" رسیده است.

او تاکید کرد: نمی‌توان گفت چند روز تا آزادی سرزمین اوکراین باقی مانده است. اما می‌توانیم بگوییم که ما این کار را انجام می‌دهیم. ما در حال حرکت به سمت هدفمان و پیروزی هستیم.ایالات متحده روز جمعه ویکتور وکسلبرگ، یک میلیاردر روس، سه تن از اعضای خانواده سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و قانونگذارن روس را در تازه‌ترین دور از تحریم‌ها بابت حمله ۲۴ فوریه روسیه اعمال کرد.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: این وزارتخانه به پاسخگو کردن مقام‌های روس که پوتین را در این جنگ غیر قابل توجیه و بی‌دلیل یاری رساندند، ادامه می‌دهد.نیروهای روسیه همچنان به بمباران شهرهای سراسر اوکراین در بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم ادامه می‌دهند. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که آنها با حملات توپخانه‌ای در حال پیشروی به سمت کی‌یف هستند.

این درگیری بیش از دو میلیون پناهجو ایجاد کرده و هزاران اوکراینی در شهرهای محاصره‌ شده مانده‌اند. به گفته معاون نخست‌وزیر اوکراین، تلاش جدید برای تخلیه غیرنظامیان در امتداد کریدور بشردوستانه از ماریوپل ناکام مانده است.

در همین حال کشورهای غربی گام‌های اقتصادی بیشتری را برای وادار کردن پوتین به خاتمه این حمله اتخاذ می‌کنند. رهبران اتحادیه اروپا گفتند که آنها آماده اعمال تحریم‌های سنگین‌تر علیه روسیه هستند و ممکن است برای تامین سلاح بودجه بیشتری را در اختیار اوکراین قرار دهند. اما آنها درخواست اوکراین برای پیوستن به این نهاد را رد کردند.اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت روز شنبه امتیازی تجار و اقتصادی ویژه مسکو و استفاده از دارایی‌های رمزنگاری‌شده تعلیق شده و واردات محصولات مرتبط با آهن و فولاد و کالاهای لوکس از روسیه ممنوع می‌شود.  

ارسال نظر: