کدخبر: 16552

برجام| برجام مذاکرات

خبر مهم آمریکا برای ایران| بخوانید

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاهای اثبات‌نشده در خصوص ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، آن را مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خواند.

 ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاهای اثبات‌نشده در خصوص ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، آن را مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خواند.

وی با اشاره به این‌که فرانسه و بریتانیا ارزیابی خود را به طور علنی اعلام کرده و تأکید کرد‌ه‌اند که اقدام ایران در تأمین این پهپادها برای روسیه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، گفت که واشنگتن نیز با این ارزیابی موافق است.

پاتل در پاسخ به پرسشی درباره پایان یافتن مهلت تحریم‌های تسلیحاتی ایران مدعی شد که واشنگتن معتقد است پهپادهایی که از ایران به روسیه منتقل شده و روسیه از آن در جنگ اوکراین استفاده می‌کند، از جمله تسلیحاتی هستند که طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شامل تحریم‌ها می‌شود.

وی افزود که از ماه جولای درباره پهپادهای ایرانی ارسال‌شده به روسیه، هشدار داده بودیم.

پاتل پیش از این نیز طی مواضعی مداخله‌جویانه در ارتباط با ناآرامی‌ها در ایران گفته بود که واشنگتن به اعمال هزینه‌های بیشتر علیه تهران ادامه می‌دهد.

این مقام آمریکایی افزود که پیام‌های بسیار قوی به ایران فرستادیم و با ابزارهایی که در اختیار داریم، به تلاش‌هایمان برای پاسخگو کردن این کشور ادامه خواهیم داد.

پاتل افزود که تمایل ندارد در خصوص اقدام‌های احتمالی کشورش در این خصوص صحبت کند.

 

ارسال نظر: