کدخبر: 15701

چگونه شرکت یا آژانس تبلیغاتی بزنیم؟

به مجموعه ای که کارهایی مانند ساخت، مدیریت و برنامه ریزی بعدهای تبلیغاتی را به مشتریان خود ارائه می دهد شرکت تبلیغاتی گفته می شود. شرک های تبلیغاتی می توانند خدمات گسترده ای را در زمینه تبلیغات به مشرتیان خود ارائه بدهند و از همه ی بسترهای تبلیغاتی مانند صدا و سیما، شبکه های اجتماعی، سایت های اینترنتی، استفاده بکنند.

تفاوت کانون تبلیغاتی و شرکت تبلیغاتی: کانون تبلیغاتی کلمه ای مجزا از شرکت تبلیغاتی و باید بدانید که شرکت تبلیغاتی زیر مجموعه کانون تبلیغاتی می باشد. کانون های تبلیغاتی به صورت حقیقی وحقوقی وجود دارند. برای ثبت نام آژانس تبلیغاتی باید به صورت حضوری به وزارت ارشاد محلی که در آن زندگی می کنید بروید.

ویژگی های مهم شرکت تبلیغاتی

این شرکت ها معمولا دارای محیطی آرام و با نشاط هستند و افرادی که در این شرکت ها به عنوان کارمند کار می کنند افراد خوش ذوق وخلاقی می باشند. مدیریتی قوی همراه با احترام به کارمندان شاخصه ی یک مدیر کارآمد در حوزه تبلیغاتی می باشد.

 معمولا در آژانس های تبلیغاتی افراد با هم ارتباط صمیمی دارند اما در کمال احترام و سلسله مراتب هم رعایت می شود. از نظر حقوق و مزایا هم کارمندان یک آژانس تبلیغاتی موفق نسبت به دیگر کارمندان ادارات و ارگان های دیگر از درجه ی بالایی برخوردار هستند.

ثبت شرکت تبلیغاتی در ایران

سوالی که وجود دارد این است که چگونه یک شرکت تبلیغاتی بزنیم؟

1) برای اینکه شما بخواهید یک شرکت تبلیغاتی را تاسیس کنید باید از حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در رشته های امور بازرگانی، مدیریت، روابط عمومی، بازاریابی، علوم اجتماعی را داشته باشید و چند سال هم سابقه کار مرتبط  داشته باشید. البته مدارک دیگر تحصیلی مرتبط هم بسته با شرایطی مورد قبول می باشد.

2) باید درخواست کتبی خود را به اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران در محل سکونتتان اعلام کنید.

3) شخصی که قرار است مدیر عامل شرکت باشد نباید درهیچ وزارت خانه یا موسسه دولتی مشغول به کار باشد

4) داشتن تابعیت ایرانی و اینکه از نظر حراست وزارت ارشاد و اماکن مورد تایید اخلاقی قرار بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای تاسیس آژانس تبلیغاتی

  1. چهار قطعه عکس سه در چهار از مدیر عامل و صاحب امتیاز شرکت
  2. ارائه کپی از مدارک تحصیلی و رزومه مرتبط
  3. کپی از تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی وکارت پایان خدمت یا معافی
  4. گواهی عدم سو سابقه از ارگان های زیربط
  5. تاییده اماکن برای ملکی که قصد دارید در آنجا شرکت تبلیغاتی را تاسیس کنید.

سرمایه لازم برای تاسیس آژانس تبلیغاتی

سرمایه لازم برای تاسیس شرکت تبلیغاتی

شما برای ثبت شرکت تبلیغاتی می توانید در اساسنامه خود سرمایه اولی شرکت را صدهزارتومان عنوان کنید.اما چیزی که در حقیقت وجود دارد این است که امروزه برای تاسیس یک آژانس تبلیغاتی نیاز به هزینه بالایی دارید. شما برای تاسیس یک شرکت تبلیغاتی حداقل نیاز به یک دفتری دارید که متراژی بالاتر از 100 متر داشته باشد و حداقل 3 اتاق داشته باشد.

 یک اتاق را برای مدیریت و بستن قراردادها و جلسات کاری در نظر بگیرید. یک اتاق برای مستفر شدن کارمندان و اتاق کاری.

یک اتاق برای استودیو برای ضبط کارها. همچنین متراژی در محدوده ای متوسط تهران نیازمند حداقل 500 میلیون تومان پول پیش و 15 میلیون تومان اجاره برای یک دفتری با سند اداری می باشد. اگر بخواهید این دفتر را در محدوده های بالاتر و شمال تهران تاسیس کنید تا چند برابر بالاتر از این هزینه برای یک دفتری که شرایط تاسیس یک شرکت تبلیغاتی را داشته باشد باید بپردازید.

 به غیر از هزینه ای که برای رهن دفترو اجاره دفتر باید پردازید هزینه هایی مانند خرید سیستم های کامپیوتری، خرید دوربین و لنزهای آن، خرید تجهیزات حرکتی و نورپردازی، لوازم دفتر و... هزینه هایی هستند که اگر بخواهیم مدل های متوسط به بالا در بازار را در نظر بگیریم و بخواهیم خروجی قوی داشته باشیم باید برای آن ها هم مبالغی بالاتر از 500 میلیون تومان حداقل در نظر بگیریم.

پس برای شروع کار شما نیازمند یک میلیارد سرمایه در تهران هستنید تا بخواهید با آن یک دفتر تبلیغاتی جمع وجود در داشته باشید. اما این هزین ها فقط برای شروع کار بود شما به خاطر اینکه از دفتر تبلیغاتی تان به در آمد بخواهید برسید نیازمند تبلیغات خودتان هستید که این تبلیغات را می توان به صورت محیطی و مجازی انجام دهید. و همه ی این ها نیازمند یک سرمایه گذاری درست است.

کلیک کنید: انواع تبلیغات با رسانه های چاپی

درآمد شرکت تبلیغاتی

همانطور که گفته شد شما برای ثبت وتاسیس یک شرکت تبلیغاتی برای شروع باید مبلغی بالاتر از یک میلیارد تومان سرمایه گذاری کنید. حالا سوالی که اینجا پیش می آید آیا این مقدار سرمایه گذاری در بازار امروز درست است؟ جواب این سوال بسته به خود شما دارد اگر شما و نیروهای زیردستتان توانایی بالایی در زمینه ارائه خدمات تبلیغاتی به مشتریان خود دارید مطمئنا جواب این سوال بله است و تاسیس یک آژانس تبلیغاتی و خدمات رسانی درست تبلیغاتی به مشتریان بعد از سال اول درآمد خوبی را برای شما به ارمغان می آورد اما اگر شما به کارتان وارد نیستید و افرادی که هم  که در مجموعه شما فعالیت دارند حرفه ای نیستید باعث می شوید که در آمد خوبی پیدا نکنید و رو به ورشکستگی می روید.

ارسال نظر: