کدخبر: 18836

آموزش ارزهای دیجیتال؛ راهنمای کامل برای مبتدیان

ارزهای دیجیتال یکی از ابداعات دنبای نوین درزمینه تجارت و جابه‌جایی سرمایه هستند. در این مقاله قصد داریم به آموزش ارز دیجیتال بپردازیم.

 

با ادامه گسترش اقتصاد دیجیتال، استفاده از ارز دیجیتال نیز به‌سرعت در حال افزایش است. ارز دیجیتال این پتانسیل را دارد که نحوه تفکر جامعه در مورد پول را به‌طور کامل تغییر دهد. این ابداع مدرن توانسته است تحولی عظیم در زمینه تجارت، انتقال و ذخیره سرمایه به وجود آورد. چنانچه شما هم از علاقه‌مندان به دنیای ترید و آموزش ارز دیجیتال هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

 

تعریف ارز دیجیتال

برای یادگیری ارز دیجیتال ابتدا بهتر است تعریفی کلی از آن داشته باشیم. ارز دیجیتال هر ارزی است که به‌صورت الکترونیکی در دسترس باشد. کریپتوکارنسی‌ها یا همان ارزهای دیجیتال در واقع، شکل خاصی از پول‌های دیجیتالی هستند که طبق علم رمزنگاری، روی کار آمده‌اند.

انواع ارزهای دیجیتال

بعد از پیدایش بیت کوین و بالا رفتن ارزش معاملات آن، تکنولوژی بلاک چین به‌سرعت گسترش پیدا کرد. همین مسئله، منجر به ارائه ارزهای دیجیتال جدید به بازار سرمایه شد. با افزایش تعداد ارزهای دیجیتال، تقسیم‌بندی‌هایی هم برای رمزارزها صورت گرفت. در ادامه، به بررسی این تقسیم‌بندی‌ها خواهیم پرداخت.

بیت کوین

در دسته‌بندی کلاسیک انواع ارزهای دیجیتال، بیت کوین به‌تنهایی یک بخش را به خود اختصاص می‌دهد. بیت کوین به‌عنوان اولین رمزارز ایجادشده، تکنولوژی‌های جدیدی به بازار سرمایه ارائه کرد. حجم عظیم سرمایه‌گذاری در بیت کوین، امنیت بالای آن و غیرمتمرکز بودن، ویژگی‌هایی هستند که بیت کوین را در صدر ارزهای دیجیتال قرار داده‌اند.

آلت کوین

به تمام ارزهای دیجیتال به‌غیراز بیت کوین، آلت کوین می‌گویند. آلتکوین‌ها با اینکه ویژگی‌های مشترکی با بیت کوین دارند، اما از بعضی جهات با آن متفاوت هستند. اغلب منظور از آلتکوین، ارزهای دیجیتالی هستند که بلاک چین مخصوص خود را دارند و به آن‌ها کوین نیز گفته می‌شود.

توکن

توکن‌ها پروژه ارز دیجیتالی هستند که بلاک چین مخصوص خود را ندارند و از بلاک چین‌های معروف به‌عنوان بستر فعالیت خود استفاده می‌کنند. ساخت توکن در بلاک چین‌هایی مانند اتریوم، سولانا و کاردانو که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند، امکان‌پذیر است.

مزایای ارز دیجیتال

از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال این است که می‌توان با این روش، معاملات بین‌المللی انجام داد. موضوع دیگری که توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده و باعث شده است به سرمایه‌گذاری در این حوزه روی بیاورند، امنیت بالای شبکه بلاکچین است.  

معایب ارز دیجیتال

از اصلی‌ترین معایب سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌توان به این نکته اشاره کرد که ارزهای دیجیتال از هیچ بیمه‌ای بهره‌مند نیستند و هیچ پشتوانه‌ای ندارند. علاوه بر این، نوساناتی که بازار سرمایه ارزهای دیجیتال با آن مواجهه هستند، بسیار بالا و اجتناب‌ناپذیر هستند. برای در امان نگه داشتن سرمایه و جلوگیری از ضررهای سنگین باید آموزش ارز دیجیتال جدی گرفته شود.

ترید ارز دیجیتال

به معامله ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال گفته می‌شود و هدف از آن، کسب سود در بازه‌های زمانی مختلف است. انواع گوناگونی از ارزهای دیجیتال برای خریدوفروش وجود دارد که هر فرد می‌تواند به‌دلخواه، با یکی از آن‌ها شروع به معامله کند. نکته مهم برای ترید این است که حتماً فرد باید آموزش ارز دیجیتال را فرا بگیرد تا متضرر نشود.

20

تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال

تریدرها، فاکتورهای زیادی را برای تحلیل بازار به کار می‌برند. مهم‌ترین تحلیل‌هایی که برای ارزیابی بازار ارزهای دیجیتال به کار می‌روند را می‌توان شامل تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال و درون‌شبکه‌ای دانست که به‌عنوان بهترین روش‌های ترید ارز دیجیتال نیز شناخته می‌شوند. هر کدام از این تحلیل‌ها به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا به دورنمایی از وضعیت فعلی و آتی یک ارز برسند. یادگیری ارز دیجیتال نیازمند آگاهی از روش‌های تجزیه‌وتحلیل این حوزه است.

پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال

پرایس اکشن یک شیوه ترید است که تسلط بر آن می‌تواند بازدهی معاملات فعالان بازار ارز دیجیتال را به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشد. در این روش، فرد با استفاده از چارت قیمتی خام و بدون به‌کارگیری اندیکاتور به پیش‌بینی و معامله اقدام می‌کند. آموزش صفر تا صد پرایس اکشن رهاورد به بررسی اجمالی این شیوه از تحلیل تکنیکال می‌پردازد. 

جمع‌بندی

به ارزهای الکترونیکی، ارز دیجیتال گفته می‌شود. انواع ارز دیجیتال شامل بیت کوین، آلت کوین و توکن است. به معامله ارزهای دیجیتال ترید گفته می‌شود و روش‌ها و ابزارهای زیادی برای تحلیل این بازار وجود دارد. نکته مهم برای ترید ارزهای دیجیتال، یادگیری روش‌های تحلیل است. آموزش ارز دیجیتال رهاورد یکی از بهترین منابع برای آگاهی در این زمینه محسوب می‌شود.  

 

 

 

 

ارسال نظر: