کدخبر: 20064

دیزل ژنراتور

راهکار های کاهش مصرف سوخت

دیزل ژنراتور

 راهکار های کاهش مصرف سوخت

دیزل ژنراتور چیست ؟

دیزل ژنراتور یک دستگاه الکتریکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. دیزل ژنراتور از دو بخش اصلی تشکیل شده است: موتور دیزل و ژنراتور. موتور دیزل سوخت دیزل (گازوئیل) را مصرف کرده و انرژی حرارتی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. این انرژی مکانیکی باعث چرخش شفت موتور می‌شود که به ژنراتور متصل است. ژنراتور از القای الکترومغناطیس استفاده می‌کند تا انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. دیزل ژنراتور در مواردی که منبع برق اصلی قطع شده یا در دسترس نباشد، به عنوان منبع برق یدکی استفاده می‌شوند. دیزل ژنراتورها در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف ساخته شده‌اند و بسته به نوع کاربرد و نیاز، انتخاب می‌شوند.

s1

دیزل ژنراتور به دلیل بهره وری بالا ، طول عمر بیشتر موتور و عملکرد باورنکردنی محبوبیت بسیاری در بازار های جهانی پیدا کرده و انتظار می رود تا سال 2027 نیز 8 درصد سهم بازار آن افزایش یابد.

در کل، خصوصیات دیزل ژنراتور، باعث می‌شود که این محصولات برای کاربردهایی که به قدرت، کارایی و مقرون‌به‌صرفه بودن نیاز دارند، بسیار مناسب باشند

در این راستا گروه دانش و صنعت باو به پشتوانه سابقه طولانی حضور در این صنعت، امکان ارائه بهترین پیشنهادات از مطرح‌ترین برندهای جهانی برای متقاضیان را فراهم می‌نماید. از جمله این برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بادوئین

یک برند معتبر فرانسوی تولیدکننده موتورهای دیزلی در بازه 15 الی 3125 کیلووات آمپر (KVA)

 

ولوو پنتا

این شرکت سوئدی با بهره­گیری از دانش و تجربه شرکت ولوو محصولاتی باکیفیت در بازه 7.5 الی 1500 کیلووات آمپر (KVA) با بازار عرضه می­کند.

 

کامینز

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انگلیسی موتورهای دیزلی با بیش از 100 سال سابقه در بازه 10 الی 3750 کیلووات آمپر (KVA) است.

 

پرکینز

این شرکت انگلیسی از پیشروان تولید موتورهای دیزلی در بازه 10 الی 2500 کیلووات آمپر (KVA) است.

 

 

 

 

دیزل ژنراتور در اکثر صنایع و محیط های تجاری و مسکونی مانند صنایع نفت و گاز، معادن، کشاورزی ، کارگاه های ساختمانی ، هتل ها و بیمارستان ها در هنگام نیاز به برق اضطراری مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال صرف نظر از محل استفاده شما ممکن است به نکاتی برای صرفه جویی و کاهش مصرف سوخت نیاز داشته باشید.

در اینجا 8 راه برای بهینه کردن و کاهش مصرف سوخت آورده شده است.

1-تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

تعمیر و نگهداری به موقع دیزل ژنراتور حتما می تواند کاهش مصرف سوخت را همراه داشته باشد. ازین رو شما باید با کارشناسان و متخصصان این حوزه برای تعمیر دیزل ژنراتور خود در ارتباط باشید. در همین راستا شما می توانید برای تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور خود و تامین قطعات یدکی اصلی ( قطعات یدکی تقلبی می تواند منجر به خسارت بیشتر و در نهایت منجر به افزایش مصرف سوخت شود.) می توانید با کارشناسان گروه دانش و صنعت باو در ارتباط باشید.

۲- تعویض منظم فیلتر و روغن ژنراتور

فیلتر و روغن دیزل ژنراتور نقش مهمی در عملکرد صحیح و بهینه آن دارند. فیلتر سوخت، هوا و روغن با جذب ذرات خارجی، جلوگیری از آلودگی و خوردگی قطعات دیزل ژنراتور می‌کنند. روغن نیز با کاهش اصطکاک و سایش قطعات، عمر مفید دیزل ژنراتور را افزایش می‌دهد. بنابراین، تعویض منظم فیلتر و روغن دیزل ژنراتور باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش کارایی آن می‌شود.

s2

3-رسوبات حاصل از احتراق سوخت را حذف کنید.

وقتی گازوئیل در حین اجتراق گرم می شود معمولا یک پلیمر کربن خاکستر آزاد می کند. بنابراین، باید به موقع آنها را به حذف کنید و وبا استفاده از مواد شوینده  تمیز کنید همچنین بعد از تمیز کردن حتما روغن موتور را تعویض کنید.

4-استفاده از دیزل ژنراتور را به حداقل برسانید

استفاده مکرر از دیزل ژنراتور باعث افزایش مصرف سوخت آن می شود.

5-استفاده متناسب با توان دیزل ژنراتور

هنگام انتخاب و خرید دیزل ژنراتور حتما مشورت با کارشناسان فنی این حوزه را در اولویت قرار دهید. زیرا بارگذاری بیش از حد دیزل ژنراتور به معنای نیاز بیشتر به برق و محاسبه نادرست مجموع برق مورد نیاز در ابتدای خرید دیزل ژنراتور است.

برای جلوگیری از این امر، قبل از خرید دیزل ژنراتور حتما از متخصصین گروه دانش و صنعت باو کمک بگیرید. متخصصین این گروه نیازهای انرژی شما را اندازه گیری می کنند و به شما کمک می کنند دیزل ژنراتوری را انتخاب کنید که بتواند به طور موثر تمام وسایل برقی شما را تغذیه کند.

همچنین اگر با دیزل ژنراتور خود با توان کمتر از 50 درصد کار کنید، موتور شما به دمای متعادل کار خود نخواهد رسید و در نتیجه مصرف سوخت بیشتر می شود و همچنین می تواند طول عمر دیزل ژنراتور شما را کاهش دهد.

6-دمای مایع خنک کننده رادیاتور را چک کنید.

دیزل ژنراتور از آب به عنوان خنک کننده برای عملکرد کارآمد استفاده می کند. دمای آب شما باید درست باشد تا موتور دیزلی خنک شود. اگر اینطور نباشد، می تواند باعث احتراق ناقص شود که مصرف سوخت را افزایش می دهد.

7- تهویه مناسب محل نصب دیزل ژنراتور

ژنراتورهای دیزلی در هنگام کار حرارت زیادی تولید می‌کنند. اگر محل نصب ژنراتور دارای تهویه مناسب نباشد، ممکن است دمای ژنراتور بالاتر از حد مجاز شود و باعث کاهش کارایی و افزایش مصرف سوخت شود. بنابراین، باید از وجود فضای کافی و هوادهی مناسب در محل نصب دیزل  ژنراتور اطمینان حاصل کنید.

8- نگهداری مناسب از باتری دیزل ژنراتور

باتری دیزل ژنراتور نقش کلیدی در راه‌اندازی آن دارد. اگر باتری کم شارژ یا آسیب دیده باشد، ممکن است ژنراتور راه‌اندازی نشود یا نیاز به چندین بار استارت داشته باشد. این امر باعث افزایش مصرف سوخت و کاهش عمر دیزل ژنراتور می‌شود. بنابراین، باید از شارژ کافی و سالم بودن باطری ژنراتور اطمینان حاصل کنید.به همین منظور برای تهیه باتری و شارژر باتری مناسب دیزل ژنراتور خود با کارشناسان گروه دانش و صنعت باو در ارتباط باشید.

s3

گروه دانش و صنعت باو با داشتن تیمی متخصص و مجرب در زمینه نصب، راه اندازی و تعمیر دیزل ژنراتور ، به شما اطمینان می دهد که دیزل ژنراتور شما با بهترین عملکرد و کارایی خواهد کار کرد. همچنین، کارشناسان گروه باو می توانند به شما نصایح و راهنمایی های لازم را در مورد نگهداری، تعمیر و استفاده از دیزل ژنراتور شما ارائه دهند.

ارسال نظر: