کدخبر: 9612

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

جنگ روسیه و اوکراین متوقف شد| خبر مهم

​براساس این اطلاعیه، یک "رژیم سکوت" (آتش‌بس) برقرار خواهد شد تا غیرنظامیان بتوانند از مناطق درگیر خارج شوند.

آژانس خبری اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که توقف درگیری‌ها در شهر ماریوپول، واقع در جنوب شرقی اوکراین و شهر ولنوواخا در استان دونتسک واقع در شرق اوکراین انجام می‌گیرد.

براساس این اطلاعیه، یک "رژیم سکوت" (آتش‌بس) برقرار خواهد شد تا غیرنظامیان بتوانند از مناطق درگیر خارج شوند.

شب گذشته شهردار ماریوپول خواستار ایجاد کریدور بشردوستانه شده بود. این شهر که نزدیک دریای آزوف است، چند روز است بدون برق و آب است و زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها هدف قرار می‌گیرند.

کریدورهای بشردوستانه، راه‌هایی هستند که در جریان درگیری‌های نظامی با توافق طرفین به صورت امن نگه داشته می‌شوند و به آنها حمله نمی‌شود. پیشتر هم سازمان جهانی بهداشت خواستار ایجاد یک کریدور ویژه برای انتقال دارو و تجهیزات پزشکی به اوکراین شده بود.

روسیه از ۲۴ فوریه حمله‌ای را علیه اوکراین آغاز کرده است. امروز در دهمین روز این حمله، درگیری‌ها در کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین همچنان ادامه دارد و دو دور مذاکرات صلح در بلاروس فعلا نتیجه ملموسی در پی نداشته است.

براساس آمار سازمان ملل، از زمان آغاز جنگ دست‌کم ۳۳۱ غیرنظامی کشته و ۶۷۵ تن زخمی شده‌اند. همچنین بیش از ۱.۲ میلیون تن از اوکراین به کشورهای همسایه آن گریخته‌اند. تاکنون دو دور مذاکرات صلح در بلاروس برگزار شده که دور دوم آن پنجشنبه گذشته بود و طرفین با ایجاد کریدورهای بشردوستانه به منظور تخلیه غیرنظامیان و ارسال مواد غذایی و دارو موافقت کردند.

ارسال نظر: