کدخبر: 20414

اماکن تاریخی و دیدنی توکیو و اوساکا در ژاپن

اماکن تاریخی و دیدنی توکیو و اوساکا در ژاپن

توکیو و اوساکا از زیباترین شهرهای کشور ژاپن هستند که جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده‌اند. اماکن دیدنی این دو شهر به قدری جذاب هستند که سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از آن‌ها به قاره آسیا سفر می‌کنند. البته بازدید از این جاذبه‌ها با تور برای شما تجربه‌ی شگفت‌انگیزتری خواهد بود.

اماکن تاریخی و دیدنی توکیو

در تور ۵ شب به بازدید از توکیو پایتخت ژاپن اختصاص داده شده است که با وجود مقر دولت، جشنواره‌های گوناگون، رستوران‌های ستاره‌دار میشلین، کاخ امپراتوری، مراکز خرید متعدد و... یکی از بهترین مقاصد گردشگری در قاره آسیا محسوب می‌شود. اماکن تاریخی و دیدنی که می‌توانید در تور از آن‌ها بازدید کنید شامل موارد زیر هستند:

۱. قصر امپراتور (Imperial Palace)

این کاخ زیبای قرن هفدهمی در منطقه مارونوشی توکیو واقع شده و امپراطور ژاپن در حال حاضر در آن سکونت دارد. از سال ۱۹۶۸ تاکنون امکان بازدید از قسمت شرقی این مجموعه در قالب تورهای گروهی فراهم شده است.

۲. معبد سنسوجی (Senso-ji Temple)

قدیمی‌ترین و مشهورترین معبد توکیو در منطقه آساکوسای این شهر با وسعت ۵۰ هکتار واقع شده است. معبد سنسوجی در انتهای بازار خیابانی ناکامیسه قرار داشته و خمره‌ای در آن وجود دارد که به باور مردم محلی می‌تواند بیماری‌های گوناگون را دفع کند.

۳. خیابان خرید ناکامیسه (Nakamise Shopping Street)

خیابان ناکامیسه ۲۵۰ متر طول داشته و در آن فروشگاه‌های متعددی برای خرید سوغاتی و امتحان کردن غذاهای سنتی و خیابانی ژاپن وجود دارد. این خیابان در حقیقت قسمتی از معبد سنسوجی محسوب شده که در تور ژاپن از آن بازدید می‌شود.

۴. برج اسکای تری (Tokyo Skytree)

بزرگ‌ترین برج مخابراتی جهان و بلندترین سازه ژاپن به ارتفاع ۶۳۴ متر در پایتخت این کشور واقع شده و ساخت آن در سال ۲۰۱۲ به اتمام رسیده است. اگر از دور به این برج نگاه کنید محو ظاهر شبیه به سفینه موشکی آن می‌شوید. البته در تور‌های کشور ژاپن به سکوهای مشاهده این برج هم رفته و منظره توکیو را از فراز آن‌ها مشاهده می‌کنید.

۵. منطقه گینزا (Ginza District)

شلوغ‌ترین و مشهورترین منطقه توکیو گینزا است که قدمت بالایی داشته و در گذشته شهرهای بزرگ ژاپن را به هم متصل می‌کرده است. در حال حاضر در این بخش، فروشگاه‌ها و مراکز خرید مجلل، رستوران، کافی‌شاپ و چایخانه‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند که گینزا را به منطقه‌ی خارق‌العاده‌ای برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار تبدیل می‌کنند.

۶. چهارراه شیبویا (Shibuya Crossing)

شیبویا از چهارراه‌های معروف ژاپن و جهان است که در زمان‌های شلوغی حدود سه هزار نفر به صورت همزمان از آن عبور می‌کنند. در این چهارراه بهترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها و مجسمه‌ی معروف سگ برنزی به نام هاچیکو وجود دارند.

۷. منطقه شینجوکو (Shinkuku District)

منطقه شینجوکو، یکی دیگر از مناطق جذابی است که در تور ژاپن بازدید می‌کنید. در این محله جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به گلدن گای، باغ ملی شینجوکو، منطقه کاگورازاکا، کابوکیچو، محله‌ی کره‌ای‌ها (شین اوکوبو)، ساختمان فرمانداری، پارک تویاما، معبد هانازونو و... اشاره کرد.

۸. آکیهابارا (Akihabara)

آکیهابارا بهترین منطقه در توکیو برای خرید گجت‌های مختلف است. با پیاده‌روی در این بخش ساختمان‌های بلندی را مشاهده می‌کنید که تبلیغات رنگارنگ و زیبایی را از شخصیت‌های انیمه‌های گوناگون به نمایش می‌گذارند.

با این حساب می‌توان گفت که این بخش محل مناسبی برای هواداران انیمه و مانگا هم محسوب می‌شود؛ چرا که کافه‌هایی وجود دارند که پاتوق اوتاکوها (طرفداران انیمه) بوده و کارکنان آن‌ها با لباس‌های ویژه از شما دعوت می‌کنند که وارد شوید.

امکان تاریخی و دیدنی اوساکا

در تور ژاپن ۴ شب به بازدید از شهر شلوغ و پررفت و آمد اوساکا اختصاص داده شده که به دلیل قرار گرفتن در جزیره هونشوی توانسته لقب آشپزخانه ملت ژاپن را به خود اختصاص دهد. در سفر به این شهر از مکان‌های دیدنی زیر بازدید می‌کنیم:

۱. پارک نارا (Nara Park)

نارا یک پارک فوق‌العاده زیبا است که به دلیل وجود هزاران گوزن خاص که آزادانه در فضای آن گردش می‌کنند جذابیت بی‌همتایی داشته و نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

۲. قلعه اوساکا (Osaka Castle)

این قلعه از نمادهای تاریخی شهر اوساکا است که در اواخر دهه‌ی ۱۵۰۰ ساخته شد. سازنده این کاخ از جنگجویان قدرتمند ژاپن بود که با ایجاد همبستگی بین جناح‌های مختلف در این کشور توانست به جنگ داخلی پایان داده و صلح برقرار کند.

این قلعه یک ساختمان پنج طبقه درون یک خندق بزرگ است که در اثر آتش‌سوزی‌های مختلف نابود شده و بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

۳. پارک تفریحی استودیو یونیورسال (Universal Studios Japan)

یونیورسال یکی از مشهورترین استودیوهای فیلم‌سازی است که فیلم‌ها و انیمیشن‌های معروف زیادی در آن ساخته شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به شرک، مینیون‌ها، هری‌پاتر، پارک ژوراسیک، سریع و خشن، فهرست شیندلر و... اشاره کرد.

یکی از بهترین پارک‌های موضوعی این مجموعه در شهر اوساکا ژاپن قرار داشته که بازدید آن تجربه‌ای شگفت‌انگیز و بی‌بدیل برای طرفداران انیمیشن‌ها و فیلم‌های این استودیو است.

۴. آکواریوم اوساکا (Osaka Aquarium Kaiyukan)

از دیگر جاذبه‌هایی که در تور ژاپن بازدید خواهیم کرد آکواریوم اوساکا به نام کایوکان است که به دلیل زیبایی سازه و گونه‌های جانوری که دارد توانسته توجه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب کند. مشخصات این مجموعه به شرح زیر هستند:

  • ساختمان مدرن و زیبا به شکل پروانه
  • وجود طیف گسترده‌ای از موجودات آبزی و خشکی‌زی
  • بزرگ‌ترین و زیباترین آکواریوم در ژاپن
  • نماد جاذبه مدرن در یک کشور آسیایی

ارسال نظر: