کدخبر: 56

قیمت پراید/پراید 111/قیمت پراید 131

قیمت پراید بعد از آزادسازی واردات خودرو چقدر می شود؟

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقدند در صورت اجرایی شدن قانون جدید به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می‌توان انتظار کاهش قیمت ۲۵ تا ۴۰ درصد در خودروهای خارجی را داشت.

قیمت پراید در سال اخیر با افزایش چشم گیری روبه رو بوده . قیمت پراید در این روزها افزایش داشته و تا مرز 148 میلیون بالا رفته است. قیمت پراید به دلیل کمتر بودن نسبت به ماشین های دیگر مورد استقبال مردم قرار گرفته است. قیمت پراید  در سال اخیر با نرخ نجومی خرید و فروش شده که از قیمت واقعی آن بسیار بیشتر است .قیمت پراید  را با ما دنبال کنید . 

با آزادسازی واردات خودرو که مجلس تصویب کرده از این پس هرکس که بتواند قطعات خودرو صادر کند می‌تواند خودرو به کشور بیاورد و بدون انتقال ارز این واردات می‌تواند صورت بگیرد. اما این اتفاق چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقدند در صورت اجرایی شدن قانون جدید به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می‌توان انتظار کاهش قیمت ۲۵ تا ۴۰ درصد در خودروهای خارجی را داشت.

اما آیا این اتفاق می‌تواند بر قیمت خودروهای داخلی هم تاثیر بگذارد؟ می‌توان انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی مثل پراید هم از این قانون جدید متاثر شوند؟

دادفر و جعفری می‌گویند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا ۴۰ درصدی در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان شوند.

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در این مصاحبه زنده اینستاگرامی گفته است: پیش‌بینی می‌شود خودروهای جدید از بهمن و اسفند امسال وارد بازار شود. اگر شورای نگهبان در آینده نزدیک این مصوبه مجلس را تصویب کند واردات خودرو امسال انجام می‌شود. احتمالا فعالان قبلی سریع خودروهای جدید را روانه بازار کنند.

جعفری هم با اشاره درباره آینده قیمت خودروهای چینی در ایران گفت: با ورود خودروهای کره‌ای و جدید به بازار ایران دیگر تمایل برای خرید خودروهای چینی کاهش پیدا می‌کند. چرا که قیمت خودروهای چینی در بازار کاذب است. متاسفانه به دلیل محدودیت‌ها برخی نمایندگی‌های فروش خودروهای چینی قیمت خودروها را هفتگی تغییر می‌دهد. در آینده فروش خودروهای چینی سخت می‌شود.

پراید وانت در بازار با کمی افت قیمت به ۱۵۱ میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر ارزان ترین مدل پراید صفر را در بازار می‌توان با قیمت ۱۳۲ میلیون تومان خریداری کرد. پراید هاچ بک نیز به قیمت ۱۵۶ میلیون تومان رسیده است.

در ادامه جدیدترین قیمت انواع پراید صفر در بازار به صورت جدول آورده شده است.

در طول چند روز اخیر بازار خودرو با رشد قیمت ها در انواع خودروهای داخلی آنهم در فضای مجازی روبرو بوده است به نحوی که در این مدت هیچ معامله ای به صورت رسمی انجام نشد اما  در بازارهای غیر رسمی وضعیت قیمت گذاری های کاذب خودروها داغ بود و هر کس برای سود بیشتر رقم های مختلفی را برای خودروهای خود اعلام می کند.

به گفته فعالان بازار خودرو، قیمت ها ارتباط بسیار مستقیمی با نرخ دلار دارد، هر زمان که نرخ دلار افزایش پیدا می‌کند قیمت خودرو هم در مسیر رشد قرار می‌گیرد و البته بالعکس این موضوع هم وجود دارد. ولی از آنجا که نرخ دلار همواره افزایشی بوده مردم مدت طولانی است که کاهش قیمت خودرو را  ندیده‌اند و مدام بازار شاهد رشد قیمت ها است البته مهم اینجاست کمتر معامله ای در بازار انجام می شود و قیمت به صورت کاذب روند صعودی دارد.

البته نکته دیگری که باعث شده طی این روزها و با وجود تعطیلات، قیمت خودروها به‌صورت عجیب و غریبی افزایش پیدا کند، عدم تحویل بموقع خودروها به ثبت‌نام‌کنندگان است. توزیع قطره‌چکانی خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی  عاملی شده تا بخشی از تقاضای خرید خودرو از بازار خارج و قیمت‌ها شیب افزایشی را تجربه کنند.

قیمت پراید و انواع خودور 

قیمت پراید

در حال حاضر پژو 206 تیپ 2 با قیمت 245 میلیون تومان، پراید 111 با قیمت 152 میلیون تومان، ساینا 147 میلیون تومان، تیبا 2 با قیمت 160 میلیون تومان، کوییک دنده ای 168 میلیون تومان، رانا ای ایکس 225 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک 385 میلیون تومان، پژو پارس 270 میلیون تومان، سمند ال ایکس 235 میلیون تومان به فروش می رسد.

قیمت پراید در بازار

قیمت پراید

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با افزایش قیمت در برخی مدل‌ها رو به رو شد.

همچنان نرخ خرید و فروش خودرو در بازار آزاد بدون تغییر مانده است و در برخی موارد نوسانات جزئی نسبت به روز گذشته اتفاق می افتد؛ چرایی این رکود در بازار خودرو، کاهش قابل توجه معاملات است که به گفته بسیاری از نمایشگاه داران مدت هاست به دلیل افزایش قیمت های چشمگیر و همچنین شیوع کرونا به صفر رسیده است.

قیمت پراید

ارسال نظر: