کدخبر: 2657

اخبار روز| اخبار بورس| پیش بینی بورس امروز

پیش بینی بورس امروز 13 آذر 1400| سرنوشت بورس چه می شود؟

تمامی بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری کشور اعم از طلا، ارز و مسکن مسیر صعودی را در پیش گرفته‌اند. اما گویی بازار سهام ما منعکس کننده شرایط حاکم بر اقتصادی همراه با پارامترهای دیگری است.

آینده بسیار بلند مدت بازار سهام را رها می‌کنیم و نگاهی بر پارامترهای حاکم بر این روزهای بازار می‌اندازیم تا بتوانیم روندی که بازار سرمایه در هفته آتی خواهد پیمود را پیش بینی کنیم.

دلار در معاملات بازار آزاد در روز جمعه به نیمه دوم کانال ۲۹ هزار تومان رسیده است که به خودی خود می‌تواند محرک بازار در هفته آتی باشد؛ اما باتوجه به فضای عدم قطعیتی که در بازار سرمایه به واسطه مذاکرات وین حاکم است، بازار نسبت به نوسانات دلار چشم پوشی کرده است.

قیمت‌ها در بازار جهانی هم همچنان در سطوح معقولی قراردارند و باتوجه به در پیش داشتن فصل زمستان نمی‌توان انتظار اصلاح سنگینی را در حوزه انرژی داشت.

در پیش بینی بورس فردا نگاهی تکنیکالی به شرایط نمودار شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن بیاندازیم. ابتدا به ساکن باید این نکته را بازگو کرد که ارزش معاملات خرداین روزها در پایین‌ترین سطوح خود در چند ماه اخیر قرار دارد.

شاخص کل بورس در جریان معاملات هفته گذشته به تراز ۵۰ درصد فیبوناچی از موج قبلی خود رسیده است و پیش بینی‌ می‌شود جایی بین این سطح یعنی ۱.۳۴۰ میلیون واحدی و تراز ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاح زمانی و قیمتی خود را در این شاخه از موج اصلاحی به پایان برساند و شاهد شروع موج رشدی شاخص کل در هفته آتی باشیم. لازم به ذکر است که میانگین متحرک‌های توانی معتبر ۲۰۰ و ۳۰۰ روزه که در ادوار گذشته بارها سبب چرخش قیمتی شاخص کل شده‌اند دقیقا با نواحی مذکور در یک حوالی قرار گرفته‌اند که خود این موضوع می‌تواند اهمیت سطوح ذکر شده را دو چندان کند.

شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بورس به شمار می‌رود، در جریان معاملات هفته آتی به تراز ۷۸ درصد فیبوناچی از آخرین موج شکل گرفته در این نمودار می‌رسد و درصورتی که شاهد واکنش نسبت به آن نباشیم می‌توان حمایت استاتیک این شاخص در حوالی ۳۶۲ هزار واحدی را مهم‌ترین سطح پیش روی این شاخص قلمداد کرد. با توجه به آرایشی که اندیکاتور RSI این شاخص به خود گرفته است می‌توان امیدوار بود که با رسیدن این اندیکاتور به حوالی خط روند داینامیک ترسیم شده، با تغییر روند همراه شود.

در مجموع پیش بینی می‌شود که در پایان هفته آتی سهام‌داران رضایت بالاتری نسبت به وضعیت پرتفوی خود در قیاس با هفته گذشته داشته باشند.

 

ارسال نظر: