کدخبر: 17888

رفع گرفتگی توالت ایرانی وفرنگی با روش های عالی ومفید

 

در حالی که گرفتگی لوله شایع ترین مشکل در تاسیسات ساختمان می باشد، گرفتگی توالت نیز رایج ترین مشکل گرفتگی لوله در لوله های فاضلابی است. به طور کلی دو نوع توالت رایج در کشور وجود دارد که یکی توالت شرقی (معروف به توالت ایرانی) و دیگری توالت فرنگی می باشد. گرچه این دو توالت با یکدیگر تفاوت هایی دارند اما به طور کلی در نوع گرفتگی یکسان بوده و روش های رفع گرفتگی آنها هم تا حدودی با یکدیگر مشابه می باشد.

 

انواع گرفتگی در سیفون توالت

با توجه به این که توالت پرکاربردترین بخش ساختمان است و همه افراد روزانه چند بار از آن استفاده می کنند، این مکان بسیار مستعد گرفتگی است. فاضلاب تولید شده در آن و ساختار فیزیکی لوله توالت طوری است که احتمال گرفتگی را افزایش می دهد. از این روی گفته می شود که شایع ترین گرفتگی لوله ها گرفتگی چاه توالت است.

گرچه برخی علل بسیار شایع هستند اما با این حال علل متعددی برای بسته شدن توالت و بالا آمدن آب آن وجود دارد. این علل عبارتند از:

- گرفتگی توالت با مدفوع

در اکثر مواقع گرفتگی توالت به وسیله مدفوع صورت می گیرد. این گرفتگی زمانی رخ می دهد که افراد پس از چند بار استفاده از توالت داخل سیفون آب نریزند. در این صورت فضولات در سیفون تجمع پیدا کرده و انباشته می شوند. در این صورت چاه توالت به کلی مسدود شده و دیگر اجازه عبور آب داده نمی شود. در این حالت دیده می شود که آب توالت فرنگی یا ایرانی بالا زده است.

 

می توان گفت که ۹۰ درصد گرفتگی های توالت (چه توالت فرنگی و چه توالت ایرانی) ناشی از همین مدفوع است. در این صورت دیگر مشکل گرفتگی توالت رخ نخواهد داد. اما اگر فضولات در سیفون باقی بمانند مشکل ایجاد می کنند. البته اگر گرفتگی ساده باشد با خالی کردن آب و باقی ماندن آن در کاسه توالت پس از چند دقیقه حل می شود. اگر گرفتگی در توالت فرنگی است کافیست سیفون را بکشید. اما اگر گرفتگی سخت شده باشد دیگر باید از روش های لوله بازکنی استفاد کرد.

2

- گرفتگی توالت با دستمال کاغذی یا نوار بهداشتی

دیگر علت گرفتگی توالت ریختن دستمال کاغذی و نوار بهداشتی داخل سیفون است. بعضا دیده مشاهده می شود که افراد به علت نبود سطل زباله در توالت یا خجالت، دستمال کاغذی و نوار بهداشتی خود را داخل چاه می اندازند و سپس مقداری آب روی آن خالی می کنند. در این صورت ممکن است گرفتگی با فشار آب حل شود اما ممکن هم است که گرفتگی در سیفون یا لوله باقی مانده و رفع نشود. بنابراین بهتر است به هیچ عنوان دست به چنین کاری نزنید و حتما زباله ها را داخل سطل زباله بی اندازید.

 

- گرفتگی توالت با اشیاء

در موارد معدودی گرفتگی ها ناشی از افتادن اشیا به داخل چاه توالت می باشد. زمانی که فرد خم می شود گوشی یا کلید از جیب او به داخل چاه می افتد. اگر امکان بیرون آوردن آن وجود داشته باشد که مشکلی پیش نمی آید. اما در بعضی موارد امکان بیرون آوردن شی وجود ندارد و وسیله به همان صورت در داخل توالت باقی می ماند.

- گرفتگی توالت با سنگ و خاک

زمانی که در ساختمان بنایی و تعمیرات باشد، ورود سنگ و خاک به لوله ها زیاد است. مخصوصا توالت که دهانه آن بسته نمی شود تا افراد از آن استفاده کنند. همین باعث می شود مقادیر زیادی خاک، کچ، سیمان، سنگ و آجر وارد لوله توالت شده و در آن بماند. ورود این مواد به داخل سیفون و ماندن در آنجا باعث سخت شدن آنها شده و در نهایت گرفتگی لوله را در پی خواهد داشت.

خدمات لوله بازکنی با دستگاه‌های مخصوص لوله بازکن در شرکت لوله بازکنی کرج از جمله لوله بازکنی گوهردشت, لوله بازکنی جهانشهر است ارائه می‌شود و انجام این خدمات در ۲۴ ساعت شبانه‌روز صورت می‌گیرد.

3

 

روش های باز کردن گرفتگی توالت

همانطور که گفته شد روش های متعددی برای رفع گرفتگی لوله ها وجود دارد که هر یک از آنها برای گرفتگی های خاصی کاربرد دارد. همچنین برخی از روش ها ساده بوده و قابل انجام در خانه می باشند و برخی دیگر تخصصی بوده و تنها توسط تکنسین های لوله بازکنی انجام می شود.

-باز کردن توالت با آب

اگر گرفتگی توالت ناشی از مدفوع و یا دستمال کاغذی باشد، ساده ترین روش برای رفع گرفتگی آن استفاده از آب است. خالی کردن مقداری آب داخل کاسه توالت، آب داخل کاسه تجمع می کند و باعث می شود فشار به گرفتگی های داخل سیفون (شترگلو) وارد آید. همین امر باعث می شود گرفتگی ها رفع شده و مشکل شما حل شود.

- باز کردن توالت با محلول

محلول های لوله بازکنی تاثیر خوبی در رفع گرفتگی لوله ها دارند. محلول ها در دو نوع خانگی و شیمیایی وجود دارند. محلول های خانگی هیچ ضرری ندارند و می توانید در هر موردی از آنها استفاده کنید. البته اگر توانایی رفع آن گرفتگی را داشته باشند. اما لوله بازکن های شیمیایی خطرناک بوده و استفاده از آنها باید محدود باشد. علاوه بر این هر نوع گرفتگی را باز نمی کنند. برای گرفتگی های ایجاد شده با مدفوع مناسب نیستند.

4

- باز کردن توالت با چاه بازکن

استفاده از چاه بازکن، تلمبه دستی یا لوله بازکن دستی یکی از شایع ترین روش های لوله بازکنی است. این وسیله ساده در بسیاری از خانه های قدیمی وجود دارد و از آن برای رفع هر نوع گرفتگی استفاده می شود. گرفتگی ناشی از مدفوع، گرفتگی دستمال کاغذ، آشغال و ... همه با چاه بازکن رفع می شوند. کافیست دهانه تلمبه را به دهانه لوله چسبانه و آن را فشار دهید. چند بار که این کار را انجام دهید، گرفتگی های ساده رفع می شوند.

 

- باز کردن توالت با فنر دستی

اگر گرفتگی توالت ناشی از مدفوع باشد و باقی ماندن آن باعث سخت شدن گرفتگی شده باشد استفاده از فنر دستی بسیار خوب است. همچنین گرفتگی های دیگر همچون آشغال، خاک و ... نیز با این وسیله قابل باز شدن می باشند. یک فنر بلند که سر آن تیز است و در برخورد با گرفتگی آنها را باز می کند. وسیله ای ساده و بسیار کاربردی که برای رفع انواع گرفتگی ها موثر و مفید است.

- باز کردن توالت با دستگاه لوله بازکنی (فنر برقی)

اگر گرفتگی ناشی از سنگ و خاک زیاد باشد و یا گرفتگی با روش های ذکر شده قابل حل نباشد به ناچار باید از لوله بازکن برقی یا دستگاه لوله بازکنی استفاده کرد. این دستگاه همچون فنر دستی است و تنها تفاوت آن چرخش خودکار آن به وسیله موتور می باشد. همین باعث می شود قدرت رفع گرفتگی بسیار بالاتر رود و هر نوع گرفتگی به وسیله آن رفع شود. برخلاف روش های پیشین این روش بسیار تخصصی است و نیازمند دستگاه مخصوص می باشد. به همین دلیل امکان انجام آن توسط شما وجود ندارد و حتما باید تکنسین لوله بازکنی از آن استفاده نموده و در اصطلاح فنرزنی

شرکت لوله بازکنی کرج با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و سایرخدمات افتخار دارد بیش از سالها در کنار شما همشهریان استان البرز بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی می باشد. لوله بازکنی مهرشهر ,لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، حفرولایروبی چاه,تشخیص ترکیدگی لوله و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

منبع: سایت https://lolebazkonikaraj.com

ارسال نظر: