کدخبر: 18739

تفاوت تراکت و بروشور تبلیغاتی

از کدام روش تبلیغاتی برای معرفی بهتر و بیشتر کسب و کار خود استفاده می‌کنید؟ به نظر شما روش‌های تبلیغاتی دیجیتال تاثیر بیشتری دارند یا اینکه هنوز هم تبلیغات کاغذی و چاپی جایگاه خود را حفظ کرده‌اند؟ در نظر داشته باشید حتی با توسعه علم دیجیتال و اینترنتی شدن بسیاری از کسب و کارها همچنان چاپ تراکت تبلیغاتی می‌تواند راه مناسبی برای معرفی کسب و کار شما به شمار آید. البته یکی دیگر از راه‌های تبلیغاتی کاغذی، بروشورها هستند که با تراکت‌ها متفاوت خواهند بود. شاید برایتان سوال شود که تفاوت این 2 روش تبلیغ کاغذی در چیست؟

 

روش‌های تشخیص تفاوت تراکت و بروشور تبلیغاتی

در دنیای چاپ، اصطلاحات زیادی وجود دارد که ممکن است شما به عنوان یک فرد عادی خارج از این حوزه، با آنها آشنا نباشید. تشخیص تفاوت بین بروشور و تراکت می‌تواند آسان باشد اما هنگام تعریف آنها برای افراد خارج از حوزه شاید کمی دشوار به نظر برسد.

اگر چه بسیاری از متخصصان حاضر در این حوزه بر این باور هستند که این کلمات تنها جایگزینی برای یکدیگر به شمار می‌آیند. شاید تفاوت این تبلیغات کاغذی خیلی برای شما مهم نباشد، تا وقتی بخواهید سفارش چاپ یکی از این روش‌های تبلیغاتی را به ثبت برسانید.

در واقع شما تمایل دارید به طور دقیق همان چیزی را که می‌خواهید با قیمت مناسب به دست آورید. شاید انتخاب این روش‌های تبلیغاتی به قدری برای شما سخت شود که حتی توانایی تصمیم‌گیری نداشته باشید.

 از این رو قبل از ثبت سفارش باید با تفاوت واقعی بین تراکت و بروشور تبلیغاتی آشنا شوید، سپس با توجه به نوع کسب و کارتان سفارش خود را نهایی کنید. همه این تبلیغات کاغذی و چاپی برای توسعه برند، محصول یا هر کسب و کار دیگری مفید هستند.

 این روش‌های تبلیغات چاپی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک و استارت آپ‌ها جذابیت بیشتری دارند زیرا روش‌های اقتصادی و کارآمدی برای بازاریابی هستند.

بروشور چیست؟

به طور حتم با کتابچه‌های کوچک تبلیغاتی روبرو شده‌اید که برخی از افراد اغلب از کلمه بروشور برای توصیف این کتابچه‌ها استفاده می‌کنند. بروشور در واقع یک کتابچه تبلیغاتی چند صفحه‌ای است که در اصل همانند یک جزوه عمل می‌کند. البته تفاوتی که این بروشورها با کتابچه‌های واقعی دارند، امکان تا شدن آنها خواهد بود.

به طور معمول شما می‌توانید بروشورها را تا کنید در حالی که کتابچه‌های واقعی صحافی شده‌اند و از چندین صفحه قطور به وجود آمده‌اند. این صفحات به روش‌های مختلفی به یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند، به طور مثال این صفحات از طریق منگنه ، دوخت مارپیچ، سیم یا صحافی به یکدیگر وصل شده‌اند.

به طور معمول منگنه به دلیل قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد و همچنین به دلیل زمان تحویل‌دهی سریع محبوب‌ترین گزینه خواهد بود. کافی به یک چاپخانه حرفه‌ای سر بزنید تا بهترین روش تبلیغات کاغذی مناسب خود را برای رفع نیازهایتان انتخاب کنید.

بیشتر بروشورها از کاغذهای براق متنی و مات تشکیل شده‌اند و در بیشتر موارد کاغذهای روی جلد آنها بسیار سنگین و ضخیم است. با توجه به تعداد صفحات بروشور، هدف آن، بودجه شما و سایر مسائل این چنینی چاپخانه مورد نظر می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین روش تبلیغاتی را برای خود در نظر بگیرید.

بعد از چاپ بروشور دلخواه شما، باید برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان خود این بروشورها را در میان آنها توزیع کنید. توجه داشته باشید باید در خرج کردن هزینه‌های خود به روشی قابل توجیه پیش روید و در تبلیغات کاغذی که تاثیر بیشتری دارد سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشید. بروشورها در موقعیت‌های زیر کاربرد دارند:

  • نمایشگاه‌های مختلف
  • فستیوال‌های تجاری
  • جلسات شرکت‌ها
  • جلسات بی تو بی
  • منوی رستوران
  • قفسه‌های بروشور کتاب‌فروشی‌ها یا کتابخانه‌ها

23

تراکت تبلیغاتی چیست؟

اکنون که در مورد بروشورها صحبت کردیم، نوبت به تراکت‌های تبلیغاتی می‌رسد. تراکت‌ها به عنوان تبلیغات دستی یا پوستر نیز شناخته می‌شوند و یکی از محبوب‌ترین محصولات بازاریابی چاپی به شمار می‌آیند. قیمت تراکت‌ها ارزان است و به راحتی در هر مکان و زمانی قابل توزیع خواهند بود.

به طور معمول این تبلیغات کاغذی مسطح و مستطیل شکل هستند و بهترین قیمت آنها با کوچک‌ترین سایز تراکت‌ها ارتباط مستقیمی دارد. در واقع اگر تراکت شما از سایز یک برگه کاغذ معمولی نیز کوچک‌تر باشد، شما هزینه کمتری بابت چاپ آن پرداخت خواهید کرد.

با این وجود تراکت‌ها را در هر اندازه و فرمتی می‌توان چاپ کرد. تراکت‌ها به طور معمول به گونه‌ای طراحی می‌شوند که رنگارنگ و تاثیرگذار باشند زیرا مردم فقط برای یک لحظه به آنها نگاه می‌کنند.

شما باید تراکت‌های خود را به برجسته‌ترین شکل ممکن طراحی کنید تا از نظر بصری موثر باشد و به سرعت آنچه که به آن نیاز دارید را به مردم اطلاع دهید. نکته مهم دیگری که در مورد روش‌های دیگر تبلیغات کاغذی وجود دارد، گران بودن آنها و سختی فرآیند سرمایه‌گذاری بر روی آنها خواهد بود.

به طور کلی شما می‌توانید در ازای پرداخت پول زیاد، مقداری زیادی از این کاغذهای تبلیغاتی را چاپ کنید و لازم نیست در مورد کاغذ یا جوهر آن دل‌نگرانی داشته باشید. با انتخاب یک چاپخانه معتبر و مناسب، می‌توانید از گزینه‌های مقرون به صرفه استفاده کنید و استفاده از این گزینه‌ها به شما و بودجه‌تان بستگی دارد.

به خاطر داشته باشید به غیر چاپ این کاغذهای تبلیغاتی شما باید به فکر توزیع آنها باشید. تراکت‌ها در محیط‌ها و مناطق کوچک‌ بهتر عمل می‌کنند زیرا پیام این تراکت‌ها به افراد زیادی منتقل می‌شود.

بروشور بهتر است یا تراکت؟

برای تشخیص اینکه بروشور بهتر است یا تراکت تبلیغاتی، شما باید تصمیم‌گیری کنید. به زبان ساده اهمیت و تاثیر این 2 روش تبلیغات کاغذی به نحوه استفاده شما از آنها بستگی دارد. به طور معمول شرکت‌ها از همه این روش‌های تبلیغاتی برای اهداف مختلفی استفاده می‌کنند و به طور انحصاری به یکی از آنها متمرکز نخواهند بود.

فراموش نکنید کسب و کارهای موفق از چندین تکنیک بازاریابی استفاده می‌کنند تا بودجه خود را به کارآمدترین شکل ممکن افزایش دهند. اکنون که درک بهتری از این روش‌های تبلیغاتی دارید، می‌توانید برای چاپ تبلیغات بعدی مربوط به کسب و کار خود برنامه‌ریزی کنید و به فکر بازاریابی بیشتر باشید.

تیم‌های چاپخانه حرفه‌ای دوست دارند به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید کدام یک از این روش‌ها برای شما بهتر است. در ضمن به شما کمک می‌کنند تا بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین قیمت را در نوع تبلیغات خود تجربه کنید. با انتخاب یک تیم چاپخانه خوب، قیمت‌های شگفت‌انگیز را مورد استفاده قرار دهید.

چاپ بروشور و تراکت تبلیغاتی

به طور حتم تفاوت‌های ظریف و در عین حال مهمی بین اصطلاحات رایج محصولات چاپی وجود دارد. به طور کلی هر یک از آنها با دیگری متفاوت است و هدف منحصر به فردی را دنبال می‌کند. به طور معمول یک شرکت تنها از یک روش تبلیغاتی به طور انحصاری استفاده نمی‌کند.

به عبارت دیگر موفق‌ترین کسب و کارها چندین نوع مختلف از محصولات چاپی را برای تبلیغ خود به کار می‌برند و همچنین پوسترهای سفارشی زیادی را برای تقویت بیشتر و بهتر استراتژی‌های بازاریابی خود به استفاده می‌گنند.

 شما نیز با توجه به هدف و بودجه خود می‌توانید یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی را انتخاب کنید و بیش از پیش بر روی مسائل مربوط به بازاریابی خود متمرکز باشید.

ارسال نظر: