کدخبر: 18749

شیوه جدید کلاهبرداران در بازار ارز و دلار

 

نکات مهم در خصوص بازار دلار و یورو این است که افراد جامعه وقتی می بینند، نوسانات این بازار زیاد است و نقدینگی هم از سوی با مشکلات بسیاری روبه رو است، باید با احتیاط کامل این کار را انجام دهند. بنابراین پیشنهاد می شود که قبل از انجام این کار درباره قوانین مربوط به خرید و فروش ارز اطلاعات لازم را کسب کنید و حتما با یک وکیل حقوقی حرفه ای مشورت کرده ، سپس برای خرید یا فروش دلار یا یورو اقدام کنید. محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه پرونده های زیادی را وکالت کرده است و می تواند به شما در زمینه مبادلات ارزی کمک کند و راهکارهای قانونی را به شما ارائه دهد.

برای ارتباط و مشاوره در زمینه های حقوقی با وکیل رسمی دادگستری محبوبه حجتیان می توانید با شماره تلفن  09121584013 تماس حاصل فرمایی .

 

آشنایی با قوانین خرید در بازار ارز و دلار

مطابق با قانون جدید انجام معاملات برای واریز و دریافت بالای 200 میلیون تومان داشتن قرارداد رسمی الزامی است، بنابراین تا زمانی که قراردادی منعقد نشود ، انتقال یا دریافت پول بسیار سخت خواهد بود. این قوانین باعث شده است که خیلی از افراد در معاملات و نقدینگی بالای 200 میلیون تومان شروع به خرید دلار و سکه کنند یا با خرید ارز تسویه حساب خود را انجام دهند.

خرید و فروش دلار و سایر ارزها دارای قوانین بسیاری است که افراد به آن دقت نمی کنند. می توان با مشورت وکیل حرفه ای و با تجربه در زمینه خرید و فروش ارز مانند محبوبه حجتیان درباره تمام قوانین مربوط به خرید و فروش ارز اطلاعات حقوقی و قانونی لازم را کسب کنید ، این کار موجب می شود که با آگاهی کامل این کار را انجام دهید و دیگر دچار خسارت و عواقب قانونی و کیفری نشوید.

سوءاستفاده های رایج در خرید و فروش دلار و ارز

احتمال دارد که افراد در هنگام خرید و فروش دلار مورد سوءاستفاده قرار گیرند یا با تسویه حساب های شخصی و بغض و کینه طرف مقابلشان روبه رو شوند .

از لحاظ حقوقی خرید و فروش دلار و سایر ارزها در کشور ایران غیرقانونی و جرم محسوب می شود ، بنابراین در زمانی که فردی در دادگاه با صراحت ادعا کند که پول طرف مقابل را پرداخت کرده ، در صورتی که واریزی از سوی او انجام نشده باشد ، بلکه مبلغ بدهی خود را با پرداخت دلار تسویه کرده باشد ، نمی تواند آن را در دادگاه ثابت کند ؛ زیرا خرید یا فروش دلار در هیچ جایی ثبت نمی شود و مانند واریزی و برداشت پول قابل پیگیری نخواهد بود ، همچنین از آنجایی که جرم محسوب می شود ، طرف مقابل خیلی راحت می تواند آن را کتمان کند یا از سوی قاضی مورد مواخذه قرار بگیرید که چرا این کار را انجام داده اید.

 به همین علت توصیه می شود که اگر می خواهید برای انجام معاملات خود از دلار یا سایر ارزها استفاده کنید ، قبل از هر کاری از قوانین مربوط به آن آگاهی کسب کنید . در همین راستا پیشنهاد می شود برای انجام این نوع معاملات حتما از بهترین وکیل حقوقی که در این مورد دانش کافی دارد ، استفاده کنید و اطلاعات لازم را از طریق ایشان کسب کنید ، سپس اقدام به خرید یا فروش ارز یا مبادلات ارزی کنید.

21

تسویه حساب شخصی با خرید و فروش دلار

در برخی از موارد سرقت ساختگی ارز صورت می گیرد تا از طرف مقابل انتقام گرفته شود. برای مثال ممکن است زنی بخواهد از شوهرش یا اینکه مردی بخواهد از زن خود از طریق سرقت دلار انتقام بگیرد، می گوید دلار یا ارز در خانه داشته است؛ ولی آقا یا خانم آن را برداشته است، سپس مدعی می شود که سرقت یا خیانت در امانت اتفاق افتاده است.

در این موارد ممکن است قاضی دادگاه بخواهد برای کسی که مدعی داشتن ارز است، اعلام جرم کند یا برای کسی که ادعای خرید و فروش ارز را دارد، صورتجلسه کند و آن را به عنوان متهم به مراجع قضایی ارجاع دهد. بنابراین باید به توصیه محبوبه حجتیان، وکیل پایه دادگستری توجه ویژه داشته باشی، ایشان می گوید که خیلی راحت از الفاظ خرید و فروش ارز استفاده نکنید؛ چون عواقب بدی دارد و ممکن است مشمول جریمه و مجازات کیفری شوید.

انجام معاملات با خرید و فروش دلار

بر اساس قانون باید بیان کرد که خرید و فروش ارز در کشور ایران جرم محسوب می شود . همچنین به علت اینکه منع قانونی وجود دارد ، افراد در این باره نیز سوءاستفاده می کنند، برای مثال شاید شما باید به کسی مبلغی پرداخت کنید یا قصد انجام معامله ای در محضر داشته باشد ، در این موارد شما اگر به جای پول ، به طرف مقابل دلار دهید، ممکن است قبل از خارج شدن شما از مکان مورد معامله، او با پلیس آگاهی تماس بگیرد و اعلام کند که شما به مبادله ارز مشغول هستید و به نوعی قاچاقی محسوب می شوید یا خرید و فروش دلار یا یورو را انجام می دهید.

این کار موجب می شود که نیروی انتظامی در آنجا حاضر شود و ارز شما را ضبط و صورتجلسه کند . بعد پیگیری های قضایی صورت گیرد و شما تمام حقوق خود را در این مورد از دست بدهید. همچنین ممکن است دچار عواقب شدید کیفری نیز شوید . بنابراین در هنگام انجام معاملات و استفاده از ارز به جای پول رایج کشور حتما باید تمام جوانب حقوقی آن را بررسی کنید.

 

هر چند که خرید و فرش دلار و سایر ارزها بسیار رایج است ؛ اما در قانون این کار به عنوان جرم تلقی می شود . اگر برای شما صورتجلسه انجام شود و تشکیل دادگاه دهند ، احتمال اعلام جرم برای شما بسیار است . بنابراین هنگام خرید دلار یا یورو به این موارد دقت داشته باشید و با بررسی بیشتر موارد قانونی این کار را انجام دهید . همچنین قبل از انجام هر مبادله ارزی حتما با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید و از او بخواهید که راهکارهای قانونی برای انجام معاملات با ارز را به شما ارائه دهد.

22

ضروت استفاده از وکیل حقوقی در خرید و فروش ارز

در هنگام استفاده از دلار یا یورو در معاملات و سایر موارد ، قوانین بسیاری وجود دارد که حتما باید رعایت شود . برای اطلاع از این قوانین پیشنهاد می شود با محبوبه حجتیان ، وکیل حقوقی با تجربه در زمینه های مختلف مشورت کنید و از راهکارهای حقوقی ایشان بهره مند شوید تا هیچگاه مورد اتهام از سوی مراجع قضایی قرار نگیرید و مشمول موارد حقوقی و کیفری نشوید .

از طریق سایت موسسه حقوقی محبوبه حجتیان می توانید با خدمات موسسه که شامل وکالت در زمینه خانواده ( طلاق ، مهریه ، حضانت و ... )،  حقوقی ( مطالبه سفته ، مطالبات حقوقی ، چک و حکم جلب فوری و...)، ملکی (الزام و تنظیم سند، قرارداد و...)، کیفری و امور مهاجرت است، آگاهی لازم را به دست آورید. همچنین از وکالت محبوبه حجتیان در حل مسائل حقوقی بهره مند شوید و با کمک ایشان تمام پرونده های حقوقی خود را به نتیجه مطلوب برسانید.

برای گسترش کسب و کار خود می توانید با مشاورین شرکت طراحی سایت کارنیل وب در تماس باشید.

 

ارسال نظر: