کدخبر: 6038

تاثیر مشاوره ایزو در بهره وری و سودد هی کسب و کار

 

مشاوره ایزو ، در سال های اخیر ، با توجه به فضای رقابتی کسب و کارها و اعتقاد به استانداردسازی ، اهمیت زیادی در بهبود عملکرد سازمان ها و شرکت پیدا کرده است. آشنایی با محتوای استانداردهای بین المللی سیستم مدیریت ، از طریق آموزش پرسنل در سطوح مختلف ، مخاطبین  بسیاری به خود جذب می‌کند. اگر آموزش صحیح و هدفمند در سطح سازمان اجرا گردد و همه پرسنل سازمان درک صحیح از مبانی استاندارد  سیستم مدیریت پیدا کنند ، بی‌شک سازمان در مسیر رشد و رسیدن به اهداف تعیین شده قرار خواهد گرفت .

اگر به سازمان ها و شرکت های موفق دقت کرده باشید ، یک ساختار مدیریتی منسجم و کاربردی که کلیه امور و فرآیندها را در این سازمان ها کنترل و اندازه گیری و مدیریت میکند به چشم می خورد.

برای بسیاری از شرکت‌ها سرمایه‌گذاری و پیاده سازی سیستم مدیریت هزینه بسیار هنگفت به شمار می‌آید. این موضوع که آیا هزینه برای بکارگیری مشاوره ایزو  برای بهبود کسب و کارتان به صرفه بوده یا خیر، کاملا به نوع تجارتتان و اهداف شما بستگی دارد. شما می‌توانید با تماس با ما  و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تصمیم بگیرید.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با مزایایی که مشاوره ایزو و آموزش استانداردهای سیستم مدیریت  با خود به همراه آورده‌اند آشنا کنیم و شرکت فعال دانانوونداد  که در این حوزه فعالیت دارد را به شما معرفی کنیم.

مزایای  مشاوره ایزو

شرکت های تولیدی و خدماتی  ، مراکز دولتی، مجتمع‌های آموزشی و مراکز درمانی نمونه مکان‌هایی هستند که از مشاوره ایزو در اجرای  استانداردهای سیستم مدیریت  بهره میبرند . مشاوره ایزو مزایا و ویژگی‌های خاصی دارد. در ادامه به این ویژگی خواهیم پرداخت.

یکی از مزایای مشاوره ایزو ، استفاده از دانش و تخصص و تجربیات مشاور با صرفه جویی در زمان و هزینه و پیشگیری از روش های آزمون و خطا می باشد .

شما با توجه به نیاز خود می توانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری و تا هر زمان که مایل باشید از خدمات مشاوره ایزو  ما  استفاده کنید.

بهبود بهره‌وری سازمان از جمله مزایای همراهی مشاور با مدیریت سازمان است. بهره وری به معنای صرف هزینه کم، جهت رسیدن به اهداف سازمانی به شمار می‌آید.

علاوه بر کاهش هزینه ،  کاهش ریسک و خطرات احتمالی موثر برعملکرد  سازمان را نیز شامل میشود.

از دیگر مزایای مشاوره ایزو ، افزایش سطح کیفیت محصولات سازمان هست ، که نتیجه بهبود بهره وری و سنجش و بهبود منظم عملکرد واحدهای مختلف سازمان است .

محصول در سازمان های مختلف تولیدی و خدماتی ، تعریف مشخص خود را دارد. تولید محصول با کیفیت بهتر ، اثرات جنبی دیگری دارد که از جمله افزایش رضایت مشتری مهمترین و عالی ترین هدف سازمان می باشد .

به کارگیری مشاوره ایزو  در سازمان نوعی سرمایه گذاری مطمئن به حساب می آید که علاوه بر کاهش هزینه ها و بهبود روند سازمان با عث افزایش سطح کیفیت محصول ، افزایش سطح رضایت مشتریان و افزایش فروش خواهد شد که در نهایت افزایش سطح رضایت پرسنل و کارکنان سازمان را نیز در پی خواهد داشت .

شرح خدمات مشاوره ایزو 9001

ارائه خدمات مشاوره در جهت استقرار استاندارد بین المللی ISO9001:2008   تا مرحله اخذ تائیدیه و مراحل اجرایی آن به شرح زیر می باشد :

  • شناخت: شناسایی شرایط جاری و وضعیت موجود سازمان اعم براساس سیستم مدیریت کیفیت
  • آموزش: آموزش پرسنل مهمترین بخش استقرار سیستم مدیریت کیفیت است:
  1.  مستندسازی و تشریح الزامات استاندارد ISO 9001:2008  
  2.  ممیزی داخلی الزامات استاندارد   ISO 9001:2008
  • تشکیل کمیته راهبری: انتخاب نماینده مدیریت و تشکیل و توجیه کمیته راهبری و تعیین مسئولیت های ایشان و دیگر اعضای پروژه
  • طراحی سیستم : همکاری و مشارکت مشاور با کارشناسان سازمان در زمینه طراحی یا اصلاح سیستمهای مورد نیاز

    -   مستندسازی: مستندسازی فرآیندها و تدوین روشهای اجرایی و  دستورالعملهای کاری و فرم های مورد نیاز و نیز مدیریت منابع نسبت به الزامات استاندارد

    -   ممیزی داخلی :

شکل دهی و پیاده سازی نظام ممیزی داخلی

آماده سازی  چک لیست ممیزی داخلی

انجام یک نوبت ممیزی داخلی توسط مشاورایزو با همکاری نماینده مدیریت بر روی سیستم طراحی شده و شناسایی مغایرت ها و عدم انطباق های احتمالی

  • تثبیت استقرار سیستم با همراهی مشاورایزو و اخذ گواهینامه ایزو  9001

نقش مشاوره ایزو  در جذب مشتری

یک مشاور ایزو هر زمان با مشتریان رو برو می شود اولین چیزی که از مشتری می پرسد این است : مشکل شما چیست ؟

همین جمله باعث جذب مشتری و ایجاد اطمینان خاطر در وی می گردد.

بسیاری سازمان ها سالیان سال با مشکلات قابل حل کسب و کار خود درگیر هستند بی توجه به آنکه می توانند بدون حدسیات و فرضیات و با روشی استاندارد  این مشکلات را با کمک یک کارشناس متخصص حل کنند .

وقتی ما در راستای انجام مشاوره ایزو ، این سوال را مطرح می کنیم گویا مشتری سال ها به دنبال ما می گشته و اکنون مارا پیدا کرده است.

مشاوره ایزو در کسب و کارهای مختلف

استانداردهای سیستم مدیریت  برخی عمومی هستند و برای تمام سازمان مستقل از زمینه فعالیت قابل اجرا می باشند.

استانداردهای ایزو 9001 ، ایزو 14001 و ایزو 45001 از آن دسته هستند .

هرچند برای مثال مشاوره ایزو 9001  در ورژن جدید آن نیازمند شناخت کافی از فرآیندهای سازمان  جهت شناسایی ریسک های فرآیندی می باشد .

برخی دیگر از استانداردهای سیستم مدیریت کاربردی خاص در صنعتی خاص دارند .

استانداردهای ایزو 22000 ، ایزو 13485 ، ایزو 15189 از این دسته استانداردها هستند.

ایزو 17025 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در  آزمایشگاه نیز از استانداردهای تخصصی محسوب می شود .

برای مثال مشاوره ایزو 17025 ،به منظور اخذ تاییدیه از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و یا سایر نهادهای معتبر بین المللی نیازمند دانش و تخصص در این زمینه است .9

یکی از حساس ترین و کاربردی ترین خدمات مشاوره که درخواست زیادی از سوی سازمان ها به خصوص پیمانکاران وجود دارد  خدمات مشاوره hse  می باشد.

مشاور hse  معمولا علاوه بر دانش و تجربه ، تاییدیه های مرتبط را از مراجع ذیصلاح بایستی داشته باشد .10

مرجع اصلی تایید صلاحیت پیمانکاران در ایران ، وزارت کار می باشد . و با توجه به حساسیت های ایمنی و بهداشت حرفه ای کارکنان hse ، کلیه پیمانکاران و سازمان های با زمینه فعالیت اجرایی لازم است تاییدیه های لازم را در این خصوص داشته باشند .

شرکت دانانوونداد دارای توانایی و تجربه و رزومه قوی  در اجرای  مشاوره ایزو در تمام سازمان ها ، مستقل از زمینه فعالیت و ابعاد سازمانی می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

شماره تماس های شرکت 22621530 ، 22637957 و 22639257 و واتس اپ شرکت 09335167870 می باشد.

مشاور ایزو 9001 ، مشاور ایزو 17025، مشاور ایزو 14001 ، مشاور ایزو 45001 ، مشاور ایزو 22000 ، مشاور hse

ارسال نظر: